Preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, a declarat că România nu ar fi pierdut investiţia Mercedes-Benz pentru o fabrică de vehicule, dacă nu ar fi existat problema infrastructurii slab dezvoltate. „Sunt unul dintre oamenii care a fost implicat în discuţiile referitoare la venirea Mercedes-Benz în România. Vă spun că dacă am fi avut infrastructură, nu am fi pierdut investiţia Mercedes”, a afirmat azi&nb
Preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, a declarat că România nu ar fi pierdut investiţia Mercedes-Benz pentru o fabrică de vehicule, dacă nu ar fi existat problema infrastructurii slab dezvoltate.
„Sunt unul dintre oamenii care a fost implicat în discuţiile referitoare la venirea Mercedes-Benz în România. Vă spun că dacă am fi avut infrastructură, nu am fi pierdut investiţia Mercedes”, a afirmat azi Constantin Stroe, în cadrul unei dezbateri, informează Mediafax.
Mercedes-Benz a decis, în iunie 2008, să construiască o uzină de vehicule în Ungaria, în condiţiile în care mai multe surse apropiate negocierilor indicau România ca fiind ţara preferată pentru acest proiect. Investiţia pierdută de România se ridică la 800 de milioane de euro, la care se adaugă 2.500 de locuri de muncă nou create exclusiv în fabrică. Pe lângă acestea, venirea Mercedes-Benz ar mai fi generat alte câteva mii de posturi în industria orizontală, ţinând cont de faptul că un loc de muncă din industria constructoare de vehicule generează alte patru posturi în cea a componentelor.
„Situaţie inadmisibilă!”
Constantin Stroe, care ocupă şi funcţia de vicepreşedinte al Automobile Dacia, i-a spus ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, prezent şi el la dezbatere, că nu crede că vor fi finalizate toate proiectele de infrastructură pe care le-a anunţat ministerul.
„Nu sunt atât de naiv să cred că veţi termina toate proiectele de infrastructură la care v-aţi angajat. (…) Este inadmisibilă situaţia în care ne aflăm! Gândiţi-vă că zilnic la Dacia vin şi pleacă 1.500 de camioane, iar din toamnă va începe producţia şi Ford la Craiova. (…) Trebuiesc deblocate şi drumurile din vest”, a spus Stroe.
România, scoasă şi de pe listele PSA Peugeot Citroen şi Mitsubishi
Pe lângă investiţia Mercedes-Benz, numele constructorului auto japonez Mitsubishi a fost vehiculat pentru o investiţie în industria auto, cel mai probabil într-o facilitate de producţie a componentelor auto. O delegaţie oficială a Mitsubishi s-a întâlnit în martie 2008 cu premierul atunci în funcţie, Călin Popescu Tăriceanu.
România a mai pierdut o investiţie importantă în industria auto, a grupului francez PSA Peugeot Citroen, dar aceasta a fost îngheţată din cauza crizei financiare. Uzina de motoare a PSA Peugeot Citroen din estul Europei, pentru care concura şi România, nu se mai află printre priorităţile grupului, după ce proiectele în curs de derulare şi cele viitoare au fost reanalizate, la sfârşitul anului trecut, în contextul crizei financiare cu care se confruntă constructorii auto la nivel mondial. Proiectul s-ar fi ridicat la 300 de milioane de euro şi ar fi generat aproximativ 500 de locuri de muncă.
SURSA: Mediafax