Când va muri acest program, oamenii vor plăti mai mult cu vreo 1.500 de euro pentru același produs, susţine Constantin Stroe, în numele producătorilor de componente auto afectaţi direct şi indirect de scăderea pieţei de autoturisme noi.

Întrebat dacă programul Rabla este un ajutor de stat, Stroe a precizat că acest program nu intră în această categorie, întrucât statul câștigă din această măsură adoptată și de alte state europene.
“Eu aș scoate programul Rabla pentru că și-a pierdut efectele favorabile. Acum Rabla are un volum mic de vouchere și a creat un fenomen de așteptare. O piață neagră care face mai mult rău decât bine”, a spus Stroe în cadrul Conferinţei CAPITAL cu tema "Industria de componente auto din România".

“Dacă astăzi dai unui om o mașină mai ieftină cu 1.500 de euro, el se obișnuiește așa. Când se va termina programul constructorii vor trebui să vândă la un preț atât de mic încât nu vor mai avea niciun produs sau ar urca prețul și clientul nu ar mai cumpăra. Statul nu face eforturi cu programul Rabla”, a mai spus președintele ACAROM. Potrivit lui, statul câștigă TVA, taxe și impozite de la salariații din industria auto, taxe locale. “Avem un calcul în care la 100.000 de tichete, statul câștigă 104%. Nu pierde nimic”, a adăugat Stroe.

Prin Programul ‘Rabla’, AFM a emis un număr de 3.000 de tichete valorice pentru persoanele fizice şi instituţiile publice, iar cumularea eco-tichetului cu tichetul clasic este posibilă numai în cazul achiziţionării unui autovehicul electric.

Pentru stimularea cumpărării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se oferă posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, a unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii ce CO2 mai mică de 100g/km, precum şi a unui atuovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.

AFM precizează faptul că la achiziţionarea unui autovehicul de acest tip se poate acorda, pe lângă prima de casare, o reducere în cuantum de maximum 1.000 lei, rezultată prin cumulul a cel mult două eco-bonusuri.