Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat într-o conferință de presă la Alba Iulia că și în anul școlar viitor se va păstra organizarea pe module, cu perioade scurte de vacanță.
Întrebată dacă se ia în calcul reintroducerea tezelor, Deca a precizat că acest subiect nu a fost discutat în prezent.
Ea a argumentat decizia menționând că nu s-a identificat o legătură între structura anului școlar și rezultatele obținute.
De asemenea, Ligia Deca a precizat că s-a efectuat o evaluare a percepției cadrelor didactice, elevilor și părinților cu privire la structura anului școlar. Acesta a indicat o percepție pozitivă asupra alternanței între perioadele de studiu și cele de vacanță.
Nicio legătură între structura anului şcolar şi rezultate
„Nu a fost observată o legătură între structura anului şcolar şi rezultate. Mai mult, a fost realizată o evaluare a percepţiei profesorilor, elevilor, părinţilor cu privire la structura anului şcolar, studiu care a arătat că există o percepţie pozitivă a alternării de perioade de efort academic cu perioade mai scurte de vacanţă. Aşadar. Structura anului şcolar viitor rămâne pe această structură de module”, a afirmat Ligia Deca
Ministrul a făcut referire și la rezultatele slabe ale elevilor de clasa a opta la simularea examenului de evaluare național. Ligia Deca a afirmat că nu se discută revenirea la structura trimestrială sau reintroducerea tezelor ca metode de evaluare.
Ministrul Educației a subliniat că, deși nu s-a purtat o discuție în acest sens la nivelul Ministerului, simulările au fost organizate mai devreme în acest an. Scopul a fost de a utiliza rezultatele în recapitulări și consolidări pentru examenele naționale.
Ligia Deca a dat detalii despre salarizarea profesorilor pe bază de performanţă
Ligia Deca a subliniat că salarizarea profesorilor în funcție de performanță nu poate fi simplă și nu poate fi implementată rapid.
„Nu este simplu, nu se poate face peste noapte, pentru că dorim ca salarizarea să fie una echitabilă”, a subliniat Deca.
Experții OCDE sugerează legarea salarizării de performanță, dar acest lucru necesită o abordare complexă și detaliată. Ministrul a precizat că raportul experților OCDE evidențiază necesitatea legării salarizării de standarde de performanță în cariera didactică, însă implementarea acestor standarde nu poate fi realizată printr-o metodologie simplistă.
Ea a subliniat importanța adâncirii discuțiilor tehnice. Ministrul a vorbit și de necesitatea unui profil detaliat al cadrelor didactice pentru a asigura echitatea în salarizare. Ligia Deca a adăugat că evaluarea performanței în domeniul educației este complexă. În opinia sa, acesta necesită multe date, iar acest proces nu poate fi realizat rapid din dorința ca salarizarea să fie corectă și echitabilă.