Mariana Pop, purtătorul de cuvânt al STS, a susţinut vineri seară o conferinţă de presă, în urma crimelor care au avut loc la Caracal. STS a procedat corect, fără nicio abatere, în spiritul și litera legii, a precizat aceasta.
”Serviciul de Telecomunicații Speciale operează centrele unice pentru apeluri de urgență cu personal propriu 24 de ore din 24. Operatorii 112 ai STS transferă apelurile de urgență către dispecerii agențiilor de intervenție. STS nu are atribuții sau responsabilități care să privească realizarea intervenției.
În cazul apelului 112 în discuție, cele trei apeluri primite la Centrul Unic pentru apeluri de Urgență Slatina, toate cele trei apeluri, preluate de operatorii 112 ai STS au fost transferate dispecerilor din cadrul Dispeceratului Poliției Slatina, acestea având o durată de 45 de secunde, respectiv 2,20 minute, 1,38 minute.
Informația de localizare primară în cadrul 112 este reglementată de către ANCOM. Nu necesită absolut nicio prelucrare suplimentară din partea STS, cu excepția afișării zonei transmise de operator în aplicația 112.
În conformitate cu prevederile articolului 10 din OUG 34/2008, STS a procedat corect, fără nicio abatere, în spiritul și litera legii”, a declarat purtătorul de cuvânt al STS.