STS vrea să cumpere echipamente IT şi aplicaţii software de 10,3 mil. lei

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va organiza, la 7 iulie, o licitaţie pentru achiziţionarea de echipamente IT şi aplicaţii software destinate conectării agenţiilor de urgenţă de la nivelul municipiilor la sistemul unic de urgenţă 112, contractul fiind estimat la 10,3 milioane lei, inclusiv TVA. Denumit "Dezvoltarea sistemelor informatice pe platforma Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) pentru agenţiile de urgenţă la nivelul municipiilor, altele decâ

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va organiza, la 7 iulie, o licitaţie pentru achiziţionarea de echipamente IT şi aplicaţii software destinate conectării agenţiilor de urgenţă de la nivelul municipiilor la sistemul unic de urgenţă 112, contractul fiind estimat la 10,3 milioane lei, inclusiv TVA.

Denumit „Dezvoltarea sistemelor informatice pe platforma Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) pentru agenţiile de urgenţă la nivelul municipiilor, altele decât reşedinţele de judeţ”, contractul presupune achiziţionarea de aplicaţii software şi sisteme informatice, computere personale, monitoare video color, surse de alimentare electrică continuă şi imprimante laser. Durata contractului a fost stabilită la 220 de zile, conform informaţiilor publicate pe site-ul www.e-licitatie.ro.

Proiectul va fi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi bugetul de stat. La licitaţie pot participa societăţi care, în perioada 2007-2009, au înregistrat o cifră de afaceri minimă de 12 milioane de lei.

Ofertanţii vor depune o garanţie de participare de 87.000 lei, la care se adaugă una de bună execuţie de 10% din valoarea totală a contractului fără TVA.Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este operatorul SNUAU, cunoscut şi sub denumirea serviciul de urgenţă 112.

SNUAU a fost lansat la nivel naţional în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane de euro, şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer.

Serviciul 112 are peste 700 de angajaţi, din care circa 600 sunt operatoare. Potrivit datelor STS, serviciul 112 poate primi simultan 1.200 de apeluri, din care 100 pot fi preluate instantaneu. Numărul apelurilor către serviciul 112 s-a ridicat anul trecut la 23,91 milioane, din care un număr de 5,757 milioane au fost cazuri de urgenţă.

Din totalul cazurilor de urgenţă, un număr de 1,527 milioane au transferate către Poliţie şi 2,766 milioane către Serviciul Ambulanţă, conform datelor STS.

SURSA: Mediafax