În contextul acestei noi realități, Hospitality Culture Institute organizează Conferința Națională pentru Turism Intern joi, 25 iunie, un eveniment care se adresează tuturor celor ce dezolvotă un business în ospitalitatea locală, fie în zona de cazare, experiențe sau food service.
Pentru a susține economia și pentru a salva cât mai multe locuri de muncă, oficialii Hospitality Culture Institute apreciază că trebuie să ne concentrăm pe turismul intern.
Ce spun reprezentanții Hospitality Culture Institute
“Vrem să aflăm dacă România este pregătită să facă față unei cereri atât de mari și dacă infrastructura poate suporta, în condiții normale, o astfel de încărcare. Din păcate, autoritățile publice, din guvern și primării, refuză să participe la evenimente dedicate industriei turismului local pentru a fi aproape de antreprenori. Așa cum mediul privat din industria ospitalității organizează în această perioadă conferințe online cu sute de antreprenori și manageri, și reprezentanții autorităților publice trebuie să preia exemplul din mediul de business și să promoveze România românilor: digital și prin intermediul evenimentelor. Funcționari publici, secretari de stat și primari, intrați în comunități online și creșteți brandul României!”, au declarat reprezentanții Hospitality Culture Institute.
De asemenea, 35% dintre respondenții studiului Hospitality Culture Institute încă nu și-au planificat zilele libere de anul acesta, doar 15% doresc să își petreacă concediul în străinătate, iar 7% nu vor avea concediu sau îl vor petrece acasă.
52% dintre românii care preferă să călătorească de obicei în România au educație ridicată, iar 48 la sută au educație medie. Potrivit cercetării de piață, 53% dintre românii care călătoresc mai des în țară decât în străinătate înregistrează mai puțin de 4.000 de lei venituri medii/gospodărie. 33% dintre aceștia sunt angajați, 29% sunt experți/specializați în anumite domenii, iar 29% nu lucrează în prezent (șomaj sau concediu post-natal).
Dintre românii care preferă vacanțele în destinațiile din țara noastră, 33 la sută merg într-un city-break de două ori pă an, iar 30% merg o dată la fiecare 2-3 luni. De asemenea, 40% dintre turiștii români alocă pentru vacanță într-o destinație locală între 501 și 1000 lei/persoană pentru un city break, iar 34% bugetează mai puțin de 500 de lei/persoană pentru un city break .
În ceea ce privește mijlocul de transport preferat pentru o vacanță în România, 64% dintre români merg cu mașină personală, iar 13% cu trenul. 31% dintre turiștii locali care călătoresc în România preferă să se cazeze într-o locație informală (la gazdă), iar 45 la sută aleg să plătească doar pentru cazare.
Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview – Exact Panel). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa, în parteneriat cu EXACT Business Solutions, companie cu experiență de peste 10 ani în marketing research.
Despre Hospitality Culture Institute
Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărțăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Conferința Națională a Industriei Ospitalitatii, aflată la ediția a 4-a, Horeca Business Accelerator, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research și Intimate roundtable conversations.