6 din 10 consumatori sunt de părere că digitalizarea industriei bancare le face viața mai ușoară și mai sigură. Cel puțin, așa reiese din studiul Mastercard, intitulat „European Digital Banking”, desfăşurat în 11 ţări europene, în rândul clienților băncilor europene
Totodată, confortul este cel mai reprezentantiv avantaj al soluțiilor bancare digitale, urmat de economia de timp (70%) și ușurința utilizării (59%). „Potrivit acestui studiu, consumatorii vor soluții ușoare și sigure pentru nevoile lor bancare și sunt deschiși către produsele digitale, dacă acestea le îmbunătățesc experiența”, spune Javier Perez, Președinte, Mastercard Europe.
Studiul demonstrează, de asemenea, că loialitatea clienților față de banca lor actuală este relativ scăzută: aproape jumătate dintre consumatorii din Europa (49%) declară că vor lua în considerare, la un moment dat, trecerea la o bancă digitală. În Germania, în special, consumatorii dau dovadă de o loialitate scăzută: 27% dintre ei au în plan să-și părăsească banca actuală în următoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rată din Europa. În același timp, olandezii sunt cei mai loiali clienți. Doar 7% dintre ei susțin că iau în considerare să își schimbe banca, iar 52% doresc să rămână la instituția bancară la care sunt.
În plus, consumatorii europeni consideră că procesul de digitalizare în sectorul financiar va afecta sucursalele băncilor. Două treimi cred că sucursalele instituțiilor bancare vor continua să existe și în următoarii zece ani, dar numărul lor va scădea, în timp ce 6% sunt convinși că acestea vor înceta să mai existe în decurs de zece ani.
În același timp, când clienții au fost întrebați ce ar schimba la banca lor actuală, dacă ar putea, principala lor cerință a fost „confortul”, dorindu-și ca produsele băncii lor să fie „disponibile oriunde și ușor de utilizat” (42%). Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost flexibilitatea și serviciul de consultanță non-stop (27%). Totodată, mai mult de 85% dintre respondenţi continuă să folosească digital banking (online sau mobil) cel puțin o dată pe lună, iar 38% folosesc acest serviciu chiar zilnic sau săptămânal. Cei mai activi utilizatori sunt britanicii (54%), urmați de olandezi (51%) și de suedezi (47%), folosind serviciul de digital banking între zilnic și săptămânal, spre deosebire de doar 26% dintre elvețieni și de 27% dintre maghiari, aflați la finalul clasamentului.