Studiul, realizat între 4 şi 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumpărare al românilor cu ocazia Black Friday şi a măsurat întreaga piată de retail din România.

Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment – în mai puţin de 20 zile, acesta a sărit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumpărat ceva de la retailerii care au avut promoţii în weekendul 23-25 noiembrie.

Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online.

Cei mai multi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din achiziţiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.

Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături.

De Black Friday, românii au optat şi pentru alte categorii de produse – segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături . Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani. Eroarea de eşantionare a studiului este de +/-2,2%.

Din ce magazine au ales românii să-şi facă cumpărăturile de Black Friday

1. eMAG.ro – 21,1%
2. Flanco – 18,4%
3. Altex+Mediagalaxy – 12,3%
4. Domo – 9,4%
5. Carrefour – 8,6%
6. Metro – 2,8%
7. evomag.ro – 2,2%
8. PCGarage.ro -1,6%
9. Kaufland – 1%
10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro – 0,6%