Cel puțin așa arată rezultatele celui mai recent studiu GfK realizat la cererea MedLife. Totodată, tendința de schimbare a comportamentului în ceea ce privește grija față de sănătate este întărită și de diminuarea semnificativă a numărului de persoane care nu merg în general la medic. Astfel, dacă în 2011 procentul celor care nu mergeau la medic era de 35%, în 2014 acest procent a ajuns la 9%.

În ceea ce privește sistemul de sănătate utilizat cu precădere, studiul arată că 21% din populație utilizează mai degrabă serviciile medicale private, în creștere cu 5% față de 2011. Orientarea către serviciile private este mai frecventă în rândul tinerilor cu vârste între 25 și 34 de ani, care au studii medii sau superioare.

Același studiu arată că cel mai important factor în alegerea furnizorului rămâne în continuare calitatea actului medical, cu o pondere de 58% la nivelul întregii populații și de 68% în rândul celor care utilizează serviciile medicale private. Un alt factor important de influență este decontarea serviciilor de CNAS. De altfel, în ceea ce privește atitudinea față de distribuția fondurilor de sănătate, 58% din populația urbană este de acord ca fondurile de sănătate de la stat să fie direcționate unitar și către furnizorii privați de servicii medicale și spitalele private, atitudine care se manifestă mai puternic în rândul locuitorilor regiunii Banat-Crișana-Maramureș.

Rezultatele aceluiași studiu relevă faptul că cele mai utilizate servicii medicale în clinicile private sunt cele stomatologice, ginecologice, medicină internă și medicina muncii, cu un procent semnificativ mai mare al celor care preferă serviciile de ginecologie la privat (23%) vs. stat (10%).

Totodată, la capitolul surse de documentare, studiul mai arată că cei care utilizează servicii medicale private sunt influențați în mai mare măsură de recomandările prietenilor (56%) și de informațiile de pe Internet (27%) atunci când optează pentru o unitate medicală. Spre comparație, pentru utilizatorii serviciilor de sănătate de stat, medicul de familie are cea mai mare influență în alegerea furnizorului (73%), urmat de recomandările cunoscuților (37%).