Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown, 87,4% dintre românii din mediul urban oferă cadouri persoanelor dragi de aceste sărbători.
Studiul, realizat între 3 – 12 Decembrie 2012, a investigat comportamentul românilor în ceea ce priveşte cadourile oferite la acest final de an.
Ca şi anul trecut, in 2012 majoritatea persoanelor din mediul urban fac cadouri în special rudelor, dar şi prietenilor şi colegilor. Mai mult, majoritatea persoanelor vor face cadouri catre 2 chiar până la 5 persoane.
De asemenea, ca şi anul trecut, articolele de îmbrăcăminte şi dulciurile rămân elementele esenţiale ale unui cadou. Însă, şi jucăriile, produsele cosmetice şi parfumurile sau produsele decorative se regăsesc pe lista de cadouri atât pentru ruge, cât şi pentru prieteni.
Peste jumătate dintre persoanele din mediul urban se hotărăsc la faţa locului ce cadou să cumpere, fără să planifice un anume lucru, deşi avem şi un procent de 42.2% care au o listă de cadouri potenţiale, iar supermarketul, hypermarketul , mall-ul şi magazinul de cartier sunt locurile de unde se fac majoritatea cumpărăturilor pentru cadouri.
Aproape 20% dintre respondenţi alocă între 101 şi 200 de lei pentru cadouri, alte 15% alocă înte 400 şi 500 lei, în timp ce 14% dintre respondenţi alocă peste 1.000 de lei cadourilor din acest an. Comparativ cu anul trecut, sunt semnificativ mai multe persoane care estimează că suma cheltuită de aceste sărbători va fi mai mare ca cea de anul trecut.