Studiu: 90% dintre membri Generaţiei Y îşi verifică e-mail-ului şi profilul de pe reţelele sociale înainte de a se ridica din pat

Conform ultimului Studiu Cisco Connected World Technology, 90% din cei care compun generaţia Y chestionaţi la nivelul grupului de respondenţi au afirmat că îsi verifică e-mail-ul, mesageria, şi profilurile de pe site-urile de socializare de pe smartphone, de multe ori înainte de a se ridica din pat.

Corpul uman conţine 206 oase, iar pentru Generaţia Y smartphone-ul ar putea fi considerat în mod plauzibil cel de-al 207-lea. Doi din cinci intervievaţi au declarat că “m-aş simţi neliniştit, ca şi când ar lipsi o parte din mine”, dacă nu şi-ar putea utiliza smartphone-urile pentru a rămâne conectaţi.

Bazat pe un sondaj efectuat de InsightExpress asupra a 3600 studenţi şi tineri angajaţi cu vârste între 18 şi 30 de ani şi profesioniţti IT, din 18 ţări, raportul analizează cum Generaţia Y utilizează internetul şi dispozitivele mobile pentru a se conecta cu lumea din jurul lor. Raportul dezvăluie comportamentul şi atitudinea faţă de accesul şi confidenţialitatea fluxului enorm de date generate de smartphone-uri, senzori, camere video, monitoare şi alte dispozitive conectate.

Descoperirile cheie ale Cisco Connected World Technology Report

Noua rutină de dimineaţă: cafea, pastă de dinţi şi SMS-uri

Generaţia Y nu doreşte să rateze nimic. Membrii ei îşi încep ziua prin verificarea mesajelor text, e-mailurilor şi site-urilor de socializare de pe dispozitivele mobile, deseori înainte de a se ridica din pat. Pentru acestă generaţie, informaţia trebuie să fie mereu în timp real.
•    9 din 10 respondenţi, dintre cei intervievaţi, se vor îmbrăca, se vor spăla pe dinţi şi îşi vor verifica smartphone-urile înainte de a se duce la şcoală sau la serviciu, într-o rutină zilnică;

Conectaţi sau dependenţi?

•    60% din membrii Generaţiei Y  îşi verifică noutăţile de pe e-mail, mesaje text şi site-urile de socializare, de pe smartphone, la nivel de subconştient sau în mod compulsiv;
•    Dintre aceştia, mai degrabă femeile sunt tentate să se conecteze, astfel 85% din femei în comparaţie cu 63% din bărbaţi îşi verifică  în mod compulsiv noutăţile de pe e-mail, mesagerie text şi site-urile de socializare de pe smartphone.
•    Peste 40% din respondenţi ar trece printr-un efect de “închistare” şi s-ar simţi neliniştiţi, ca şi cum o parte din ei ar lipsi dacă nu ar putea să-şi verifice constant smartphone-urile.
•    Dintre aceşti utilizatori compulsivi de smartphone, 60% îşi doresc să nu se simtă atât de constrânşi.

Sunt peste tot! Smartphone-urile sunt utilizate peste tot, chiar şi în locurile private. Timpul este elastic: pentru Generaţia Y nu există o delimitare clară între orele de lucru şi timpul personal – acestea se amestecă şi se suprapun pe parcursul zilei şi nopţii.
•    Trei din patru respondenţi folosesc smartphone-urile în pat;
•    Peste o treime din respondenţi folosesc smartphone-urile la toaletă;
•    Aproape jumătate din respondenţii intervievaţi  (46%) au declarat că trimit SMS-uri, e-mail-uri şi verifică site-urile de socializare în timpul meselor alături de familie şi prieteni;
•    Chiar dacă este periculos, aproape o persoană din cinci admite că trimite SMS-uri în timp ce conduc.

Nu doar mesaje text şi e-mail-uri: Revoluţia aplicaţiilor
•    Aproximativ 70% din membrii generaţiei Y au declarat că aplicaţiile pentru dispozitivele mobile sunt importante pentru vieţile lor de zi cu zi;
•    Mai mult de jumătate din respondenţi declară că folosesc aplicaţiile, mai ales pentru jocuri şi divertisment;
•    Circa unul din patru (27%) folosesc aplicaţiile mobile la serviciu.

De câte aplicaţii ai nevoie? Din toate aceste aplicaţii care sunt descărcate zilnic, un număr surprinzător de mic este utilizat în mod regulat.
•    70% dintre membrii Generaţiei Y au declarat că folosesc mai puţin de 10 aplicaţii de smartphone în mod regulat;
•    Doar unul din patru, 24% dintre respondenţi la nivel global, au declarat că folosesc în mod regulat între 10 şi 25 de aplicaţii.

Prietenia online şi prietenia în persoană: comunitatea online nu cunoaşte limite geografice sau de zone temporale.
•    Două treimi dintre respondenţi au recunoscut că au petrecut cel puțin la fel de mult timp socializând online decât în persoană;
•    Totuşi există o diferenţiere în funcţie de sex: 38% dintre bărbaţii intervievaţi la nivel global petrec mai mult timp socializând în persoană, în comparaţie cu doar 29% din femei;

Cine eşti cu adevărat? Identitatea din lumea reală diferă faţă de identitatea de pe internet.
Conectarea online crează oportunitatea de a depăşi limitele de zi cu zi şi a încerca o nouă personalitate – ceea ce pe de altă parte poate pune bazele unui început de depresie. Cât de mare încredere ar trebui să avem în ceea ce este scris pe internet?
•    Peste o treime din respondenţi cred că majoritatea persoanelor au identităţi foarte diferite pe internet faţă de viaţa reală;
•    Întrebaţi despre ei înșiși, doar 44% din respondenţi au declarat că identitatea de pe internet este la fel ca cea din lumea reală.

Vor fi laptop-urile înlocuite de smarphone-uri la locul de muncă?
În multe locaţii de pe glob, pentru persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani smartphone-urile rivalizează cu notebook-urile ca fiind cel mai dorit echipament de lucru. Este considerat foarte versatil şi extrem de compact.
•    Dacă ar trebui să aleagă dar un singur dispozitiv, o treime dintre respondenţi ar alege un smartphone, în timp ce doar puţin peste o treime ar alege un notebook;
•    Din punct de vedere al perspectivel globale asupra echipamentelor de lucru, smartphone-urile au depăşit desktop-urile;
•    Smarphone-urile sunt considerate a fi de două ori mai populare decât desktop-ul şi de trei ori mai populare decât tabletele;

Pentru generaţia „mereu conectată” un sigur device (smartphone, tableta etc) este suficient, fie că este personal sau furnizat de angajator. Acest lucru crează provocări pentru departamentul IT care trebuie să protejeze informaţiile companiei.
•    În timp ce 2 din 5 respondenţi declară că firma la care lucrează le interzice să folosească echipamentele companiei pentru activităţi nonlucrative, apropape 3 din 4 (70%) spun că nu respectă aceste politici;
•    Două treimi (66%) consideră că „angajatorul nu ar trebui să monitorizeze activitatea online a angajatului – nu este treaba sa”
•    Profesioniştii IT ştiu că mulţi angajaţi nu respectă regulile, dar nu înţeleg cât de răspândit este fenomenul: peste 50% dintre profesionişti IT cred că angajaţii lor respectă regula „nu folosiţi echipamentul de la birou pentru activităţi non-lucrative”

Cumpărăturile online – o tendinţă globală a Generaţiei Y
•    Nouă din 10 respondenţi au declarat că fac cupărături pe internet;
•    Aproximativ trei din cinci (58%) au declarat că se bazează pe recenziile consumatorilor atunci când doresc să achiziţioneze produse de pe internet; alţi 28% consultă recenziile de pe internet ocazional;
•    Aproape trei din cinci (57%) din respondenţi sunt dispuşi să ofere adresa de e-mail magazinelor şi site-urilor online pentru a primi notificări depre promoţii. Însă sunt precauţi în a oferi mai mult de atât – puţini sunt dispuşi să ofere numărul de telefon, adresa de acasă sau alte date personale.

Alimentând lumea cu date
•    Aproape 90% din respondenţi încarcă fotografii online pentru a le partaja şi stoca pe site-uri;
•    62% încarcă videoclipuri pentru a le partaja şi depozita pe site-uri;
•    87% din respondenţi deţin cont de Facebook, iar unul din 10 este tot timpul conectat la Facebook;
•    41% din respondenţi actualizează contul de Facebook cel puţin o dată pe zi şi peste o persoană din cinci îşi actualizează contul de mai multe ori pe zi;
•    56% din respondenţi au cont pe Twitter şi 21% activează pe el cel puţin o dată pe zi;

Acesta este cel de-al treilea studiu anual, Cisco Connected World Technology Report 2012 a fost comandat de Cisco şi aplicat de InsightExpress, o companie independentă de cercetare de piaţă, cu sediul în Statele Unite ale Americii. Studiul constă în doua cercetări: prima axată pe studenţi şi angajaţi cu vârstele cuprinse între 18 şi 30 de ani, iar al doilea pe profesionişti în domeniul IT. Fiecare cercetare include 100 de respondenţi din 18 ţări, care a rezultat într-un eşantion de 3600 de persoane. În cele 18 tări participante sunt incluse: Statele Unite ale Americii, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina, Marea Britanie, Franţa, Germania, Olanda, Rusia, Polonia, Africa de Sud, India, China, Japonia, Coreea de Sud şi Australia.