În timp ce 60% dintre respondenţi au declarat că folosesc social media ca să urmărească, să descopere şi să ofere feedback brandului şi comercianţilor, doar 10% din eşantionul chestionat a afirmat că o interacţiune de pe aceste platforme i-a condus către un anumit magazin virtual.

Totodată, 17% dintre utilizatorii de internet nu fac deloc cumpărături online, ei preferând, în continuare, să cumpere exclusiv din magazine.

În plus, când vine vorba despre dispozitivele electronice utilizate, 97% dintre cei chestionaţi au menţionat că preferă computerul personal în defavoarea tabletei pentru a face o achiziţie online.

La nivel mondial, 56% dintre consumatorii online din China au efectuat deja cumpărături prin intermediul unei platforme de social media, comparativ cu 24%, la nivel internaţional. De asemenea, mai mult de unul din trei respondenţi au optat pentru a cumpăra direct de pe pagina web a unui brand, iar în Statele Unite (52%) şi China (56%) mai mult de unul din doi consumatori a evitat comerciantul şi a interacţionat direct cu brandul.

Cercetarea PwC a fost realizată în perioada iulie-august 2012, pe un eşantion de 11.000 de cumpărători online din 11 ţări de pe trei continente, incluzând atât economii mature, cât şi pieţe emergente: Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, Olanda, Rusia, Elveţia, Turcia, Marea Britanie şi SUA.

PwC este o reţea de firme prezentă în 158 de ţări, cu aproape 180.000 de specialişti care oferă servicii de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri.
Sursa: Agerpres