Alimentele proaspete precum pâinea, legumele şi fructele sunt prezente în 2 din 3 coșuri și reprezintă 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumul casnic pentru produse de larg consum, reiese dintr-un studiu realizat de GfK România.
Produsele pe care românii cheltuiesc cei mai mulți bani de-a lungul unui an sunt carnea, legumele și mezelurile.
Canalul preferat pentru achiziționarea produselor alimentare proaspete este comerțul tradiţional, care acoperă 60% din valoarea totală a acestei piețe.
Orientarea către comerțul tradițional este influențată în special de produse precum legumele, pâinea, peştele și produsele de cofetărie care sunt cumpărate într-o proporție mai mare din magazinele specializate, brutării, patiserii sau piețe.
În schimb, mezelurile și carnea de pui sunt achiziționate aproape în mod egal din cele două formate de comerț: modern și tradițional.
Ca și în cazul majorității produselor de larg consum, hypermarketul deține supremația între formatele comerțului modern atunci când vine vorba despre achiziționarea de alimente proaspete.
“Observăm o deschidere mai mare a cumpărătorilor de a-și procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumpărătorii care intră într-un hypermarket pun în coș fructe și legume, comparativ cu doar 60% dintre clienții supermarketurilor și ai discounterilor”, a declarat Raluca Răschip, Consumer Goods &Retail Director GfK România.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic la nivelul întregului an 2013.