Aproape jumătate dintre companii plănuiesc să vândă active în următorii doi ani, în timp ce cu un an în urmă doar una din cinci se gândea la acest lucru, potrivit unui studiu.
'Vânzările strategice ocupă primul loc în strategia de capitalizare a corporaţiilor în acest an, întrucât urmăresc maximizarea valorii obţinute din astfel de vânzări. 49% din companii intenţionează în prezent să vândă active în următorii doi ani – o creştere semnificativă faţă procentul de 20% înregistrat în cadrul sondajului de anul trecut, reflectând tendinţa în creştere de utilizarea a fuziunilor şi achiziţiilor ca strategie de remodelare a afacerilor. Doar 5% din companii nu se aşteaptă să facă nicio vânzare strategică în următorii doi ani, faţă de 56% în 2015. Acest fapt indică un apetit mai mare pentru consolidarea şi remodelarea afacerilor de bază într-un mediu aflat în schimbare rapidă', relevă datele studiului EY 2016 Global Corporate Divestment Study, Learning from private equity: experts at extracting hidden value.
Conform EY, vânzările strategice sunt tot mai des utilizate ca principală modalitate de creştere, 70% dintre companii recurgând la acestea pentru a-şi dezvolta activitatea de bază a afacerii, pentru a investi în produse şi pieţe noi, şi pentru a achiziţiona afaceri complementare.
Dintre companiile care au încheiat o vânzare strategică anul trecut, spune comunicatul, 39% au reinvestit valoarea acesteia în zonele principale ale afacerii, 20% au investit în produse, pieţe sau zone geografice noi, iar 11% au făcut o achiziţie. Per total, 84% au declarat că printr-o asemenea procedură consideră că au generat valoare pe termen lung pentru afacerea reziduală.
"Vânzările strategice reprezintă o sursă importantă de finanţare a creşterii activităţii principale pe termen lung. Sunt din ce în ce mai des folosite pentru finanţarea de noi oportunităţi, pentru preîntâmpinarea schimbărilor din preferinţele consumatorilor şi pentru stimularea inovaţiei. Realocarea capitalului şi revizuirea disciplinată a activelor din portofoliu vor constitui o prioritate pentru companii în 2016", a explicat Ioana Mihai, director executiv, Asistenţă în tranzacţii, EY România. AGERPRES