Studiu: Brandurile care nu interacţionează online cu consumatorii riscă să dispară

Internetul a schimbat complet modul de a face cumpărături. 43% dintre consumatori achiziţionează un brand numai după ce găsesc online informaţii relevante despre el.

48% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani şi 37% dintre cei cu vârste între 35 şi 54 de ani refuză să cumpere un produs sau un serviciu fără o documentare prealabilă online, arată studiul „Rethinking paid, earned and owned media: New rules for marketing performance”, realizat de Initiative.

Importanţa online-ului pentru brand se extinde până la împărtăşirea informaţiilor despre brand –peste jumătate dintre cei intervievaţi (54%) au declarat că ar împărtăşi altor consumatori informaţii despre brand (owned media), precum cupoanele prin intermediul e-mail-ului şi al social media.

Bazat pe discuţii cu consumatori din Australia, China, Germania, Spania, Columbia, Thailanda, Italia, UK şi SUA, studiul arată cât de importantă a devenit implicarea consumatorilor în comunicarea pe care brandurile o susţin prin cele trei tipuri de canale – paid media, earned media  şi owned media (paid – plătite, earned – conţinut şi mesaje create de consumatori şi owned – canalele de comunicare directă între brand şi consumatori).

Mai mult de jumătate din populaţia studiului (52% dintre cei intervievaţi) îşi petrece o parte importantă din timpul liber căutând informaţii online despre branduri înainte de a lua decizia de cumpărare. Internetul este principalul factor care a condus la creşterea timpului alocat de consumatori pentru căutarea şi compararea informaţiilor despre branduri, ca pas premergător deciziei de cumpărare. 

„Deşi studiul nu include piaţa din România sunt câteva tendinţe care merită urmărite şi la noi. Piaţa locală se canalizează într-un mod mai degrabă natural decât educat, în direcţia paid-earned-owned-media. Faza prin care trecem în prezent este însă focusată pe owned media şi mai specific pentru online, pe social media, unde brandurile fac eforturi de a se integra şi a deveni relevante pentru public”, spune Iuliana Stere, Digital Media Manager Initiative România. „Probabil că în 2-3 ani se va putea vorbi şi local de mixul cel mai bun, aportul/spend-ul cel mai corect între cele trei tipuri de media. Între timp şi agenţiile de comunicare vor trebui să se <aşeze cât mai bine pe acest calapod> pentru a putea gestiona eficient activităţile de comunicare ale brandurilor.”

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, HyperActive şi Medic One. Pe piaţa locală, Initiative este activă de 17 ani şi are în portofoliu clienţi precum: Orange România, Ferrero, Bergenbier S.A, Millennium Bank, Johnson&Johnson, Provident Financial, BMW, Supreme Group, kika.