Potrivit unui studiu realizat de MBMD la solicitarea Agenţiei de Stat pentru Turism din Bulgaria, ţara vecină nu mai este considerată de turişti drept o destinaţie ieftină.Anelia Kruşova, preşedintele Agenţiei de Stat bulgare, a afirmat că 51% dintre respondenţii străini au spus că Bulgaria este o destinaţie relativ scumpă, iar 16% susţin că este o destinaţie chiar scumpă. Doar 30% dintre străini privesc Bulgaria ca pe o destinaţie foarte ieftină.Studiul a mai constatat c
Potrivit unui studiu realizat de MBMD la solicitarea Agenţiei de Stat pentru Turism din Bulgaria, ţara vecină nu mai este considerată de turişti drept o destinaţie ieftină.
Anelia Kruşova, preşedintele Agenţiei de Stat bulgare, a afirmat că 51% dintre respondenţii străini au spus că Bulgaria este o destinaţie relativ scumpă, iar 16% susţin că este o destinaţie chiar scumpă. Doar 30% dintre străini privesc Bulgaria ca pe o destinaţie foarte ieftină.
Studiul a mai constatat că turiştii care vin în staţiuni cu pachetele de cazare deja plătite cheltuie mai mult decât cei care vin în vacanţă pe cont propriu, evitând agenţia de turism. Exemplul este că la preţul mediu de 843 leva pentru un pachet turistic turistul mai cheltuie încă 1.335 leva, în medie. În acelaşi timp, turistul venit fără serviciile agenţiei de turism cheltuie numai 1.250 leva (nu sunt puse la socoteală transportul până în locaţie, cazarea şi micul dejun).În cazul turiştilor autohtoni, pachetul de iarnă a costat în medie 370 leva, la care se adaugă cheltuieli adiţionale de 295 leva. Cei veniţi pe cont propriu au cheltuit în medie 423 leva.
Diferenţa vine în primul rând din faptul că media petrecută de străini în vacanţa de iarnă este de 6,21 zile, în timp ce bulgarii petrec în medie 3,98 zile.
Pentru realizarea studiului au fost chestionaţi 3.310 turişti străini şi 1.553 de turişti bulgari, în intervalul 25 decembrie 2008-7 februarie 2009.