Cu prilejul apropiatelor sărbători de iarnă, electronicele cuceresc topul căutărilor pe internet. O analiză asupra căutărilor efectuate în anii trecuți arată că în luna decembrie a acestui an se vor face pe Google aproximativ 70.000 de căutări pe cuvântul "telefoane". Şi cuvântul "jucarii" va atrage anul acesta 65.000 de căutari, următoarele poziții în topul preferințelor pentru cadouri fiind ocupate de de ceasuri și parfumuri, care vor avea fiecare în jur de 45.000 de căutări.
În clasament se mai află şi următoarele căutări: "laptopuri", "lenjerie intimă" și "bijuterii", fiecare cu o estimare de 20-23.000 de căutări în decembrie 2012.
Studiul realizat de SEO monitor mai relevă că românii încep să caute pe internet reduceri, promoții, oferte de sezon pentru telefoane încă de la începutul lunii noiembrie. Din prima săptămână a lunii noiembrie și până la începutul lui decembrie căutările cresc cu 15%. Parfumurile au o creștere și mai mare, interesul pentru aceste produse fiind vizibil din prima jumătate a lunii noiembrie, la începutul lui decembrie ajungându-se chiar la o creștere cu 40 de procente. Căutările pe lenjerie intimă și bijuterii se instalează pe un trend ascendent la sfârșitul lunii noiembrie și cresc cu aproape 30 de procente. Decorațiunile de Crăciun se caută încă din octombrie, având o ascensiune de 90 de procente până pe 15 decembrie.
Utilizatorii de internet din România aleg să caute cadouri de sărbători fie bazându-se pe rezultatele oferite de Google pe cuvinte cheie, fie mergând direct către un magazin online deja cunoscut. Magazine online specializate pe IT&C cu un brand cunoscut, precum emag.ro, altex.ro, oktal.ro, evomag.ro sau cel.ro, se pot aștepta la cereri directe în sezon. La fel și magazinele online de jucării precum toyz.ro, noriel.ro, strollers.ro sau fashion și cele specializate pe cadouri precum cadouri.ro, borealy.ro, fungift.ro respectiv fashionup.ro, miniprix.ro sau tinar.ro sunt cateva exemple care pot atrage datorita puterii brandului cereri si comenzi directe.