Cercetătorii au creat o imensă ‘bază de date privitoare la sentimente’ ca să tragă apoi concluzii în ceea ce priveşte autorii de mail-uri. Ei au selectat 24.200 de cuvinte, pe care le-au pus în relaţie cu o emoţie. Au asociat, de exemplu, cuvântul ‘îngheţată’ cu ‘bucurie’ şi ‘grădinărit’ cu ‘calm’. Demersul lor a servit apoi la analizarea a circa 32.000 de mail-uri publice şi la formularea unor concluzii.
Rezultatele au arătat o diferenţă pronunţată între sexe, relatează NewScientist. Femeile utilizează uşor cuvinte legate de bucurie sau tristeţe, în timp ce bărbaţii preferă cuvintele legate de teamă sau încredere. Cele două sexe au folosit cuvinte mai vesele când s-au adresat femeilor, bărbaţii adăugând formule suplimentare cum ar fi ‘a pregăti’ şi ‘a spera’.
Oamenii de ştiinţă au încercat să vadă trăsăturile de caracter din spatele conţinutului emoţional. ‘Dacă eşti furios din când în când, este foarte bine, spune Saif Mohammad, unul din autorii studiului. Dar, dacă eşti furios tot timpul, face parte din personalitatea ta’, explică el.
Cu ajutorul unei baze de date formate din 585 emoţii asociate cu cuvinte din tweet-uri, cercetătorii au creat un algoritm, încercând să alcătuiască portretul autorilor plecând de la un text scurt. În majoritatea cazurilor, rezultatele au fost similare cu ale psihologilor.
Detectarea trăsăturilor personalităţii şi a sexului unui individ anonim ar putea ajuta la depistarea semnelor care anunţă o depresie sau la analiza medico-legală a unor criminali, afirmă cercetătorii.
Saif Mohammad adaugă un alt aspect, mai concret: ‘Dacă vreţi să ştiţi cum a fost primită ultima versiune de iPhone, o analiză emoţională aprofundată a reţelelor de socializare ar putea oferi o imagine deosebit de bogată’, încheie el.
Sursa: Agerpres