Bucureştiul se clasează pe ultimul loc din regiune într-un top întocmit pe baza unor criterii precum atractivitatea chiriaşilor, frecvenţa consumatorilor, atmosferă de shopping în relaţie cu nivelului chiriilor şi a densităţii de magazine din centrul istoric, potrivit unei analize de locaţii întocmită de RegioPlan Consulting.

Din punctul de vedere al consumatorului, centrul istoric din Praga este cel mai atractiv. Capitala cehă obţine cea mai bună notă în privinţa mix-ului de chiriaşi, frecvenţa consumatorilor şi atmosferă. Pe pozitia secundă se clasează Budapesta. „Farmecul oraşelor vechi, oferta culturală şi a comercianţilor privaţi precum şi densitatea de localuri în centrele acestor oraşe se completează reciproc, invitând la plimbări şi cumpărături“, explică Bomba-Wilhelmi, CEO al RegioPlan Consulting.

Centrele vechi din Varşovia, Zagreb şi Bratislava se clasează doar pe locuri medii, ele nedispunând de o îmbinare atât de armonioasă, oferta de retail modern fiind aici mai slabă şi astfel mai puţin atractivă pentru consumatori. Bucureştiul ocupă din cauza unor probleme de urbanistică – centru disparat, probleme încă nerezolvate privind drepturile de proprietate ale imobilelor în centrul istoric fără o ofertă de retail modern – ultimul loc în acest clasament.

Mai avem nevoie de mall-uri

Chiar dacă Bucureştiul dispune de 12 centre comerciale, el se situează tot pe ultimul loc în regiune când se raportează suprafaţa închiriabilă la mia de locuitori. Astfel, cu 280 mp închiriabili la mia de locuitori, Bucureştiul ocupă ultimul loc în regiune, urmat de Zagreb cu 340 de mp la mia de locuitori.

Cu 700 mp la 1.000 de locuitori, densitatea spaţiilor din Praga este de două ori mai mare decât într-un oraş vest-european, precum Viena. Dar şi în Bratislava (660 mp ), Budapesta (520 mp) sau Varşovia (500 mp) aceste valori sunt mai mari decât în Viena (350 mp).
0-52278-grafic.jpg