Anul trecut, în China au fost vândute 1,25 de milioane de autoturisme din gama premium, în timp ce în SUA numărul acestora a ajuns la 1,7 milioane. Se estimează însă că în următorii ani China va ajunge din urmă şi va depăşi SUA la acest capitol, prognoza de vânzări pentru astfel de autoturisme la orizontul anului 2020 fiind de 3 milioane pentru China şi 2,3 milioane pentru SUA.
Cu peste 400.000 de autoturisme vândute în anul 2012, China a devenit prima piaţă a companiei germane Audi. La rândul său, Daimler, care deţine marca Mercedez-Benz, a anunţat în luna decembrie crearea unui nou post în cadrul conducerii sale, special pentru piaţa chineză.
Piaţa auto chineză a depăşit-o în ansamblu pe cea americană încă din anul 2009. McKinsey prevede că până în anul 2015 China va absorbi o treime din produsele de lux vândute la nivel global.
Sursa: Agerpres