STUDIU: Companiile nu vor lideri în departamentele de HR

Majoritatea companiilor din întreaga lume nu dezvoltă un program de dezvoltare a abilităţilor de leadership în rândul angajaţilor din departamentele de resurse umane, potrivit unui studiu realizat de Institute for Corporate Productivity. Potrivit acestuia, doar 29% dintre firme oferă astfel de programe şi, în cele mai multe cazuri, o fac pentru a asigura succesiunea în companie. Un training pe leaderhip dezvolta abilităţile de conducere ale angajaţilor din resurse umane şi fac d

Majoritatea companiilor din întreaga lume nu dezvoltă un program de dezvoltare a abilităţilor de leadership în rândul angajaţilor din departamentele de resurse umane, potrivit unui studiu realizat de Institute for Corporate Productivity.

Potrivit acestuia, doar 29% dintre firme oferă astfel de programe şi, în cele mai multe cazuri, o fac pentru a asigura succesiunea în companie. Un training pe leaderhip dezvolta abilităţile de conducere ale angajaţilor din resurse umane şi fac din acesta un bun partener de business.

62% dintre cei care organizează astfel de programe, fac acest lucru pentru a asigura succesiunea pe un anumit post din cadrul departamentului de resurse umane. Alte motive ale bugetării unui program de dezvoltare a abilităţilor de leadership sunt identificarea talentelor din companie şi să ofere departamentului de HR un rol strategic.

Chiar şi aşa, numărul companiilor care au înţeles rolul pe care îl are creşterea unor angajaţi este mic, potrivit lui Jay Jamrog, reprezentant al Institute for Corporate Productivity. „O astfel de măsură asigură o mai mare rată a retenţiei şi o dezvoltare consolidată a business-ului”, mai susţine acesta.

Pentru implementarea unui program de leadership companiile apelează la pachetele clasice de training, la proiectele de grup sau coaching în sesiuni individuale.

Durata unui astfel de program poate fi de la şase luni la câţiva ani. “16% dintre respondenţi au avut parte de training de şase luni,  28% – de 6 -12 luni şi  31% au urmat procesul timp de aproape doi ani “, mai arată reprezentanţii Institute for Corporate Productivity.

Studiul a fost realizat în luna mai 2009 pe un eşantion de 308 respondenţi.