Aproape toate instituţiile media administrează un cont Twitter, pentru a disemina conţinutul de pe website, însă un studiu realizat de Pew Research Center's Project in Excellence in Journalism şi citat de European Journalism Center arată că instituţiile nu exploatează reţeaua de microblogging la adevăratul său potenţial.
Instituţiile media utilizează contul Twitter în scopul pur comercial de a creşte traficul pe website-ul oficial, trecând cu vederea menirea primordială a reţelei de microblogging – aceea de a genera dialog, de a servi ca suport de comunicare bidirecţională şi nu unidirecţională.
Cercetătorii au analizat 3.646 tweet-uri ale celor mai cunoscute 13 instituţii media din lume, din 14 februarie până pe data de 20 a aceleiaşi luni. Cele mai multe tweet-uri au acoperit subiecte din ediţiile print ale publicaţiilor sau titlurile de referinţă din săptămâna respectivă – agitaţia din Orientul Mijlociu, economia americană şi administraţia Obama.
93% dintre tweet-uri au inclus o redirecţionare către website, în timp ce numai 2% dintre acestea au invitat publicul să se angajeze în dezbateri, prin publicarea propriilor opinii sau a unor informaţii corelate subiectului. În plus, numai 1% dintre tweet-uri au fost retweet-uri ale unor materiale necorelate instituţiei media.
Promovarea pe Twitter generează mai multe vizualizări decât cea pe Facebook
Un alt studiu, realizat de data aceasta de PR Newswire şi Crowd Factory, arată că un material promovat pe Twitter generază cu 30% mai multe vizualizări decât unul promovat pe Facebook. Promovarea pe Facebook este, în schimb, mai des practicată decât cea pe Twitter. 48% dintre materiale sunt împărtăşite pe Facebook, iar 38% dintre acestea pe Twitter.
Acelaşi studiu mai arată că publicarea unei fotografii sau a unui clip video, pe lângă text, creşte de 3,5 ori numărul vizualizărilor.