Promoțiile “send and win” sunt promoțiile în cadrul cărora consumatorul trimite, printr-un canal predefinit (SMS, web, social media, voce, mai rar poștă), o dovadă a cumpărării produsului și poate câștiga unul sau mai multe premii prin tragere la sorți.
Dacă în 2006, procentul web-ului în intrările promoțiilor era de 8%, din 2008 acesta a început să crească (51%), menținându-se la 54% în 2010 și 2011.
Totodată, a crescut și rata de validitate a intrărilor în promoțiile “send and win” (rata de validitate este indicele care arată cât la sută din totalul intrărilor într-o campanie reprezintă intrări valide). Dacă în 2006 era de 60%, în 2011 a crescut la 94%. Rata de validitate este cu mult mai mare în cazul sistemului pe bază de cod unic (94%) față de cea fară cod unic (62%).
Alte concluzii ale acestui studiu:
• În medie, pe parcursul unei campanii, un consumator participă de 4 ori
• Rata de participare a consumatorilor români la promoții, pe zone geografice (număr de intrări raportat la numărul de locuitori ai zonei) indică preferințele fiecărei zone geografice pentru promoții: Muntenia și Dobrogea (+17% față de medie), București/Ilfov (+12%), Transilvania (+4%), Moldova (-3%), Oltenia (-28%)
• Cele mai atractive campanii sunt cele în care marele premiu constă în bani – rata de redempție este cu 49% mai mare decât media atunci când premiile sunt în bani și cu 42%, repectiv 38% sub medie atunci când premiile sunt autoturisme, respectiv electronice
• În ceea ce privește evoluția premiilor oferite de promoțiile send and win, tendința generală este de scădere a valorii totale a premiilor, coroborată cu o tendință de ușoară creștere a valorii marelui premiu
• Cea mai bună zi de participare a fost vineri (4.7% peste medie), iar cea mai slabă zi a fost marți (4.3% sub medie)
Studiul identifică și cei mai importanți factori care influențează numărul de intrări și rata de redempție a unei promoții: numărul total al codurilor participante (în cazul codurilor pe produs), valoarea totală a premiilor, valoarea premiului mare, numărul total de premii, durata promoției, bugetul de media și existența mecanismelor de încurajare a participării repetate.
7,5 milioane de euro pentru Mediapost Hit Mail în 2011
Grupul Mediapost Hit Mail a încheiat anul 2011 îndeplinind previziunile de la începutul anului – 7,5 milioane de euro cifră de afaceri, cu 28% mai mult decât în 2010. Compania oferă servicii de marketing relațional și marketing direct multicanal (direct mail, call center, email marketing, mobile marketing), administrare de baze de date, logistică de promoții pentru consumatori și retaileri și distribuție de pliante în cutiile poștale.
Grupul Mediapost Hit Mail, înființat în 1997, este deținut în procent de 60% de către Poșta Franceză și 40% de către fondatorul Marian Șeitan. Poșta Franceză a intrat în acționariatul Mediapost Hit Mail în martie 2009, prin intermediul companiei sale Mediapost. Pe lângă sediile din București, grupul mai deține un birou la Sofia, în Bulgaria, deschis în 2005 și unul la Cluj-Napoca, deschis în iunie 2011.