Dintre ţările din nordul Africii şi din Orientul Mijlociu, Facebook este mai popular în Emiratele Unite Arabe, unde 36,18% din populaţie este reprezentată de utilizatori ai reţelei, arată studiul Arab Social Media, condus de mai mulţi academicieni din Dubai şi preluat de Business Insider.
Pe Facebook există cca. 43 de milioane de utilizatori din lumea arabă, potrivit cifrelor transmise de companie în luna septembrie a anului precedent. Aşa cum era de aşteptat, bărbaţii sunt majoritari: 28,3 milioane dintre utilizatori sunt bărbaţi (66%), iar 14,6 milioane sunt femei (34%).
Ca număr de utilizatori, Egiptul este cel mai bine reprezentat pe Facebook, cu 10,6 milioane de utilizatori înregistraţi pe platformă. Egiptul este urmat de Arabia Saudită, cu 5,33 milioane de utilizatori, de Maroc, cu 4,3 milioane de utilizatori şi de Algeria, cu 3,38 milioane de utilizatori. Emiratele Arabe Unite se află pe locul 4 în acest clasament, cu 3,18 milioane de utilizatori, deşi ocupă loc fruntaş, ca nivel de penetrare a populaţiei.
Judecând după proporţia utilizatorilor de Facebook, din numărul total de cetăţeni, reţeaua este populară în Emiratele Unite Arabe, unde 36,18% dintre cetăţeni sunt înregistraţi. Pe locul 2 se află Iordania, unde 34,76 dintre cetăţeni deţin un cont de Facebook, apoi Liban – 33,5% şi Kuweit, unde 31,12% dintre cetăţenii ţării sunt înregistraţi pe Facebook.