Motivele pentru care unele companii apelează la agenţii specializate în comunicare prin intermediul noilor medii ţin de experienţa acestor specialişti în domeniu (49%) şi de eficienţa lor (11%).
Dacă unele companii refuză să apeleze la agenţii specializate, acest lucru se întâmplă din cauza lipsei bugetului (48%), pentru că nu este cazul să se apeleze la specialişti (20%) sau pentru că există, în opinia respondenţilor, oameni care se pricep în interiorul companiei (17%).
Deşi din ce în ce mai multe companii apelează la agenţii specializate de social media, ele nu consideră suficient acest lucru, conştientizând importanţa unei persoane de legătură între propria companie şi agenţiile de social media: “Chiar dacă au apelat la o agenţie externă, aproximativ 3 din 4 companii care au făcut acest lucru au avut şi în interior o persoană sau mai multe care să aibă în responsabilitate activităţile de social media”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.
56% dintre companiile care au avut în interiorul propriei companii persoane responsabile de activităţile de social media, au implicat 1-2 persoane. În cazul a 44% dintre aceste companii, acestea au implicat 3 sau mai multe persoane. Concluzia ce poate fi trasă este că nu există persoane clar definite în companie care să se ocupe de aceste activităţi.
21% dintre companiile care au întreprins activităţi în social media în 2011 au apelat la blog-uri independente. Criteriile principale de alegere a bloggerilor ţin de numărul de vizitatori pe blog (pentru 70% dintre agenţiile care au făcut campanii prin bloggeri) şi de temele abordate (66%). Alte criterii ţin de notorietatea şi imaginea bloggerilor pe piaţă, pentru aproximativ 55% dintre companiile care au apelat la bloggeri, în vreme ce 44% au ţinut cont de recomandările primite de la agenţiile cu care lucrează.