Prețul modelului Dacia Spring este imbatabil în Europa, în ciuda faptului că toți producătorii chinezi se laudă că au cele mai ieftine mașini electrice. Potrivit unui studiu, modelul produs de Renault sub brand românesc este cel mai ieftin.
Dacia Spring, mai ieftină decât mașinile chinezești
Modelul Dacia Spring bate, în Europa, la preț, orice mașină electrică produsă de industria de automobile din China. Trebuie spus că Renault produce Spring tot în marele stat asiatic.
Niciun producător auto nu a profitat mai mult de costurile reduse din China, pentru a produce vehicule electrice, precum Renault, anunță Bloomberg.
De mai mulţi ani, Renault promovează Dacia Spring drept cea mai accesibilă maşină electrică din Europa. Modelul cu brand românesc are un preţ de pornire de 20.800 de euro în Franţa. Sau 15.800 de euro dacă se ia în calcul şi subvenţia de la stat.
În comparaţie, atunci când cel mai mare producător chinez de automobile electrice, BYD Co., a anunţat preţurile pentru „electricele” pe care le va vinde în Europa, cel mai accesibil model oferit este SUV-ul Atto 3 la 38.000 de euro.
Constructorii chinezi dau dovadă de reţinere în loc să reducă preţurile în cursa pentru volume de vânzări. Modele de alte mărci chineze, inclusiv MG, Polestar şi Nio, se vând la preţuri mai mari pe principalele pieţe europene decât acasă. Un posibil contraargument pentru cei care au aplaudat-o pe preşedinta Ursula von der Leyen. Ea a anunţat demararea unei investigaţii asupra importurilor de automobile electrice ieftine din China.
„Pieţele globale sunt acum inundate de maşini electrice chinezeşti ieftine, al căror preţ este menţinut în mod artificial scăzut prin subvenţii guvernamentale masive. Europa este deschisă concurenţei. Nu unei nivelări în jos. Trebuie să ne apărăm împotriva practicilor neloiale”, a declarat von der Leyen.
Cu ce prețuri se vând modelele chinezești în Europa
Bloomberg dă câteva exemple ale diferenţelor de preţuri percepute de chinezi pentru automobilele electrice vândute în Europa şi preţurile de pe piaţa chineză. Modelul BYD Dolphin se vinde în Franţa pentru 28.990 de euro. În timp ce în China costă 116.800 de yuani (15.200 de euro).
Un automobil MG ZS se vinde în Germania pentru 31.310 euro. Iar în China pentru 119.800 yuani (15.600 de euro). Modelul Zeekr X se vinde pentru 44.990 de euro în Germania. Și pentru 189.990 de yuani (24.700 de euro) în China. Modelul Polestar 2 se comercializează la 48.990 de euro în Germania şi la 299.800 de yuani (38.900 de euro) în China.
În primele şase luni ale acestui an, vânzările grupului Renault la nivel mondial au atins 1,134 milioane vehicule, cu 13% mai mult în comparaţie cu S1 2022. Vânzările Renault la nivel mondial au ajuns la peste 772.000 de unităţi, în creştere cu 12% faţă de semestrul 1 al anului 2022. Marca Dacia a înregistrat vânzări în creştere cu 24%, ajungând la peste 345.000 de unităţi la nivel mondial. De asemenea, modelul Dacia Spring (100% electrică) a înregistrat peste 27.000 de vânzări în Europa în semestrul I 2023.