Într-o lume conectată puternic la ultimele tendințe, România se regăsește astăzi pe locul 53 (din 144 de economii analizate), în clasamentul competitivității economice întocmit anual de Forumul Economic Mondial. Cel mai important de reținut este că 4 din cei 12 factori de referință au legătură cu educația.
”Deși educația este un factor cheie pentru dezvoltarea oricărei țări, astăzi avem 42% dintre copiii de 15 ani în situația de a fi analfabeți funcțional, iar în 2012, conform testelor PISA, România s-a clasat pe locul 42 din 65 de țări”, a spus Măriuca Talpeș, CEO Intuitext, Coproprietar Bitdefender.
Astăzi, absolvenții de studii superioare stau bine cu utilizarea calculatorului, însă insuficient pentru a genera satisfacție în rândul angajatorilor. Studiul amintit, realizat de Millward Brown împreună cu Coaliția pentru Dezvoltarea României și Ejobs, pune în evidență un nivel semnificativ de nemulțumire al angajatorilor pentru calitatea absolvenților cu studii superioare.
Astfel, aplicabilitatea cunoștințelor teoretice în practică se află pe primul loc între cerințele angajatorilor, dar pe penultimul loc atunci când vine vorba de evaluarea candidaților.
Conform studiului, cele mai importante cerințe pentru candidații cu studii superioare care aplică pentru o poziție entry-level sunt: aplicabilitatea cunoștințelor practice în teorie, valorile personale, planificarea și organizarea activitățlior, competențele de limbi străine și comunicarea verbală.
În medie, sunt evaluate 14 persoane pentru selecția candidatului potrivit, cu o varietate de 11 persoane evaluate pentru o poziție în departamentul de producție și 17 persoane evaluate pentru o poziție de departamentul vânzări.
Doar 4 din 10 reprezentanți ai companiilor se declară mulțumiți sau foarte mulțumiți de calitatea candidaților cu studii superioare. Candidații proveniți de la facultățile de matematică, informatică și științe naturale sunt cei mai bine evaluați (57% dintre angajatori).
Studiul a fost pe un eșantion de 439 de reprezentanți ai companiilor implicați în procesul de recrutare și selecție al angajaților.