Acesta a căutat să identifice tendinţele de bază, provocările şi evoluţia tehnologiei în domeniul retailului în cinci state europene mari: Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie şi Spania, pe 5.000 de consumatori, câte 1.000 din fiecare țară. Nevoile retailerilor și așteptarile clienților din aceste state sunt însă similare cu cele întâlnite în România.
Consumatorii europeni cer tehnologizarea shoppingului
Reducerea timpului de aşteptare la casele de marcat este foarte importantă pentru clienţi. 20% dintre aceştia consideră că în prezent, având în vedere tehnologia disponibilă, sunt inacceptabile cozile lungi care se formează în marile magazine. Mai mult, 29% dintre respondenţi au afirmat că, adesea, un timp de aşteptare îndelungat îi determină să renunţe la a face cumpărăturile în magazinul respectiv. Iar un sfert intre ei aleg să meargă într-un magazin competitor pentru a cumpăra produsul dorit decât să stea la coadă.
Modalităţile rapide de plată sunt foarte importante pentru cumpărători
Peste 90% dintre respondenţi au afirmat că percepţia lor asupra unui brand e influenţată în mod decisiv de disponibilitatea unor modalităţi rapide de plată şi de timpul de aşteptare în magazin pentru plata produsului.
Tendinţa retailerilor de a introduce în magazine puncte de self service şi modalităţi rapide de plată e motivată de preferinţa clienţilor pentru astfel de metode. Dintre cei care optează pentru aceste modalităţi de plată, 71% îşi motivează alegerea prin viteza cu care se fac tranzacţiile, iar 67% prin reducerea timpului de aşteptare la casă. Există totuşi respondenţi care optează pentru plata cash. 59% preferă plata în numerar din motive de siguranţă a tranzacţiilor, iar 40% cred că așa își pot administra mai bine finanțele proprii.
Cumpărăturile se mută în online datorită serviciilor mai bune
Unu din cinci consumatori europeni spun că de cele mai multe ori cumpără online un produs după ce l-au observat și studiat cu atenție într-un magazin clasic. Astfel, potrivit studiului, retailerii offline pierd aproximativ 20% dintre potenţialii cumpărători în favoarea magazinelor concurente care au și o prezenţă în spațiul online sau oferte omni-channel mai bune.
Studiul Epson arată că 38% dintre cumpărăturile făcute în Europa sunt online. Aproape 90% dintre cumpărătorii online spun că apelează la această modalitate pentru că li se pare distractiv și pentru că găsesc produsele la un preț mai bun.
Cu toate acestea, modalitatea principală de a face cumpărături în Europa este cea clasică, în magazine, 62% dintre tranzacţii desfăşurându-se în acest fel. Principala motivaţie pentru cumpărăturile în magazine este posibilitatea de a vedea şi atinge produsul şi de a intra imediat în posesia acestuia.
Retailerii sunt nevoiți să ofere promoţii şi oferte personalizate
Conform studiului realizat de Epson, 72% dintre cumpărătorii europeni consideră importante ofertele personalizate şi stimulentele oferite de branduri, iar 64% spun că acestea cresc loialitatea faţă de brand. Provocarea este aceea de a crea oferta personalizată perfectă – 67% dintre respondenţi preferă ca ofertele să ţină cont de informaţiile oferite de ei retailerilor şi nu de istoricul cumpărăturilor.
În ciuda avantajelor date de tehnologie și a experienței de shopping pe care o oferă marile magazine, 79% dintre respondenţi consideră calitatea produsului foarte importantă pentru loialitatea lor faţă de brand.
Studiul a fost efectuat de compania de cercetare Coleman Parkes pentru Epson Europe, pe 5.002 consumatori, câte 1,000 din Franţa, Germania, Marea Britanie şi Spania şi 1.002 din Italia. Au fost vizaţi consumatori din toate grupele de vârstă pentru a oferi o perspectivă reală şi completă. Studiul a ţinut cont şi de venituri, folosindu-se branduri standard specifice pentru fiecare ţară pentru a putea evidenţia eventuale tendințe şi provocări regionale.