Studiu Ericsson: Ne uităm la televizor şi urmărim canalele de social media în acelaşi timp

Rezultatele studiului anual realizat de Ericsson ConsumerLab arată că obiceiul de a urmări programele TV împreună cu social media devine un fenomen mondial.

62% dintre consumatori folosesc săptămânal canale de social media în timp ce se uită la TV, ceea ce reprezintă o creștere de 18 puncte procentuale față de anul trecut. Această tendinţă pare să fie mai des întâlnită în rândul femeilor, 66% dintre acestea adoptând acest tip de comportament comparativ cu doar 58% dintre bărbați. 25% dintre consumatori folosesc social media pentru a discuta sau a-şi împărtăşi în timp real opinia despre programele urmărite la TV.
Aa

„Dispozitivele mobile reprezintă un element important din  experiența vizionării programelor TV, în condiţiile în care  67% dintre consumatori folosesc smartphone-uri, tablete sau laptopuri pentru a se uita la TV. Mai mult decât atât, 60% din consumatori afirmă că folosesc servicii TV la cerere în fiecare săptămână. Vizionarea programelor TV în mişcare, de pe un dispozitiv mobil, devine un obicei din ce în ce mai popular peste tot în lume, fapt confirmat şi de faptul că 50% din timpul petrecut de oameni urmărind programe TV se face în afara casei, cu ajutorul rețelor mobile ce susţin trafic de date tot mai rapid,” afirmă Niklas Rönnblom, Ericsson ConsumerLab Senior Advisor.

Deși cererile și obiceiurile de consum sunt în schimbare, doar 8% dintre consumatori spun că intenţionează să reducă valoarea abonamentelor TV în viitor. De fapt, în loc să caute modalități prin care să-şi diminueze cheltuielile, consumatorii sunt dispuși să plătească chiar mai mult pentru o experiență vizuală îmbunătățită: astfel, 41% dintre aceștia afirmă că ar plăti pentru a putea accesa TV și conținut video în format HD.

Mai mult de jumătate dintre consumatori vor să aibă posibilitatea de a-și alege programele TV și conținutul video propriu. Rönnblom explică: „Pe măsură ce numărul de televizoare și servicii creşte, consumatorii caută un serviciu unic ușor de folosit, care să includă tot ce au nevoie. Un astfel de serviciu ar trebui să le ofere consumatorilor acces atât la programele TV obișnuite, cât și la conținut la cerere, să îi ajute să descopere conținut nou, să recunoască importanța obiceiului de a urmări programele TV împreună cu social media și să le ofere posibilitatea de a accesa acest conţinut fără probleme de pe orice dispozitiv doresc."

Datele care au stat la baza studiului au fost colectate din Brazilia, Chile, China, Germania, Italia, Mexico, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Taiwan, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii. În total, Ericsson a desfăşurat  14 interviuri calitative și 12.000 de interviuri cantitative online, studiul fiind reprezentativ pentru mai mult de 460 de milioane de consumatori.