Studiul arată că publicitatea contribuie la economie prin susținerea competivității, prin oferirea de informații consumatorului despre produse și servicii și prin susținerea deciziei acestuia în ceea ce privește alegerea de bunuri și servicii. Totodată, publicitatea asigură apropae șase milioane de joburi în UE, echivalentul a 2,6% din toată forța de muncă din regiune. Joburile sunt distribuite în trei secțiuni:
1. Angajații în producția de publicitate. Locurile de muncă ce reprezintă 16% din cele 5,8 milioane de joburi susținute de publicitate. Studiul exclude forța de muncă asociată cu producția de publicitate in-house.
2. Locuirle de muncă asociate media și businessurilor din online care sunt finanțate de publicitate, inclusiv jurnaliști și producătorii de conținut și, de asemenea, oamenii care lucrează in out-of-home (OOH) sau televiziune. Categorie care reprezintă 10% din cele 5,8 milioane de joburi. Angajații în aceste tipuri de locuri de muncă au o mai mare siguranță a jobului și un salariu mediu care este mai mare decât al restului economiei
3. Locurile de muncă rezultate ca o consecință a activității din publicitate. Acestea cuprind joburile din vânzări și joburi care susțin activitatea publicității în industrii precum cea hotelieră/ de ospitalitate. Această categorie include, de asemenea, roluri create de cererea stimulată de publicitate pentru produse și servicii și cuprinde 74% din cele 5,8 milioane de joburi.
Publicitatea oferă beneicii personaleși sociale prin finanțarea sau co-finanțarea serviciilor media, mai arată studiul. De pildă, publicitatea asigură cetățenilor beneficii de acces la știri, entertainment și mijloace de comunicare la un cost redus sau chiar gratuit.
Cei 92 de miliarde de euro cheltuiți în publicitate în 2014 au finanțat direct diverse tipuri de conținut.
Publicitatea de tip outdoor aduce beneficii adiționale societății civile sub forma unui mediu urban îmbunătățit, în timp ce motoarele de căutare ajută consumatorii în reducerea timpului și costului financiar de a găsi informații noi. Fără publicitate, finanțarea pentru orice tip de media ar fi redusă, se arată în documentul citat. Ceea ce ar duce la o televiziune bazată numai pe abonament, mai puține ziare și o diversitate și independență redusă a revistelor, iar stațiile radio nu ar avea posibilitatea de a genera știri sau entertainment pe parcursul zilei. În plus, sporturile profesioniste și evenimentele culturale ar avea nevoie să găsească susținere financiară din alte surse.
Online, publicitatea finanțează masiv servicii pe care consumatorii din UE le folosesc la un cost infim sau fără niciun cost. De exemplu, în jur de 70% din cetățenii europeni folosesc intens serviciile de email sau social media.
„Publicitatea este un motor economic vital, care încurajează competiția, aduce inovația în business și generează beneficii semnificative societății prin finanțarea sau co-finanțarea serviciilor media, pornind de la știri până la entertainment. Factorii de decizie politică ar trebui să aibă în vedere ca restricțiile impuse publicității au consecințe importante din punct de vedere economic, social și cultural”, spune Stephan Loerke, CEO al World Federation of Advertisers.