Un studiu recent realizat de KPMG cu ajutorul a 44 de companii de top din domeniul bunurilor de larg consum și al comerțului cu amănuntul, care operează în nouă țări din Europa Centrală și de Est, arată următoarele:
• Marea majoritate a respondenților percep riscul furtului de date ca semnificativ pentru afacerile lor. Totodată, mai mult de jumătate din respondenți consideră că riscul furtului de date va crește în următorii trei ani;
• Cei mai mulți respondenți nu dispun de un proces formal de evaluare a riscurilor legate de furtul de date din cadrul organizației lor. De asemenea, mulți dintre respondenți nu sunt mulțumiți de măsurile implementate pentru diminuarea riscului de furt de date;
• Angajații prezintă cel mai mare risc ca posibili autori ai furturilor de date. Dintre angajați, managerii de nivel mediu reprezintă categoria cu cel mai mare risc perceput;
• Datele legate de strategie și planificare sunt considerate cele mai expuse la risc;
• Utilizarea mediilor de stocare, cum ar fi memoriile USB, este recunoscută ca prezentând un risc semnificativ de cei mai mulți dintre respondenți, dar puțini dintre ei au implementat măsuri care să controleze această amenințare.
“În ciuda percepției generalizate că furtul de date reprezintă un risc ridicat, relativ puține companii au realizat o revizuire meticuloasă a datelor pe care le dețin, au clasificat datele în funcție de gradul de confidențialitate și sensibilitate sau au impus controale adecvate al accesului utilizatorilor la acele date. Un motiv de îngrijorare îl constituie și faptul că majoritatea companiilor nu au reușit sa implementeze contramăsuri adecvate împotriva riscului generat de mediile de stocare portabile,” a declarat Aurelia Costache, partener, servicii de consultanță IT în cadrul KPMG în România.