Firmele-model reprezintă mai puțin de jumătate din numărul total al firmelor din România. Altfel spus, doar 45% din companii au manifestat un comportament corect, adică și-au plătit la timp furnizorii și dările la stat, arată un studiu al companiei Creditinfo România.
„Mai puțin de jumătate din companiile din România plătesc la timp furnizorii și dările la stat. Așa încât, intrarea într-un parteneriat de afaceri cu o astfel de companie poate dăuna grav bunei funcționări a unei firme. Evaluarea de risc comercial devine esențială pentru orice antreprenor. Diferențele de urmărit sunt clare. Companiile profitabile au o imagine financiară pozitivă, sunt pe profit, nu au datorii la bugetul de stat și au istoric pozitiv de plată”, a declarat Aurimas Kacinskas, CEO Creditinfo România. Partea bună este că, deşi mai puţine, companiile-model, cu conduită ireproșabilă în afaceri, beneficiază de 69% din veniturile totale înregistrate în România în anul 2015, cu 13% mai mult decât în anul precedent, ceea ce indică o tendință pozitivă în piață. Asta înseamnă, conform datelor oferite de Creditinfo, mediul de afaceri din România se însănătoşeşte.
Mai mult, conform acestui studiu, companiile-model au înregistrat în 2015 un profit mediu de 2,8 milioane de lei, în timp ce companiile cu comportament incorect pe piață au înregistrat un profit mediu de doar 1,1 milioane de lei.
Raportul a fost dat publicității în cadrul unui eveniment la care au participat peste 150 de antreprenori.
„Ca antreprenor, credibilitatea este esențială în construirea și dezvoltarea unei afaceri de succes. În afară de faptul că trebuie să ai o foarte bună reputație, e bine să și comunici acest lucru. Mai mult, să te informezi întotdeauna înainte să începi un parteneriat de afaceri cu cineva. Asocierea îți poate strica și reputația, și afacerea”, a spus Mihaela Raluca Tudor, antreprenor și membră a unui grup de business din România.
Evenimentul unde a avut loc dezbaterea a fost organizat de BNI România, parte din cea mai mare rețea de business networking la nivel mondial.