Pandemia de coronavirus a avut un impact economic major asupra mai multor familii. Acest lucru este confirmat de un nou studiu care arată că jumătate dintre familiile de la ţară ar anula sărbătorile de iarnă din 2021, din lipsa banilor.
Conform unui studiu realizat de World Vision România, jumătate dintre familiile care locuiesc în mediul rural ar anula sărbătorile în 2021, din cauza lipsei banilor, în timp ce un părinte din şase nu are nici măcar 10 lei pentru a cumpăra un cadou copilului.
Totodată, cercetarea realizată a mai arătat că o treime dintre părinţi au mai puţin de 50 de lei să cumpere un cadou, iar în aceeaşi pondere nu şi-au permis un brad, în anul 2020. În același timp, o treime dintre familiile vulnerabile din mediul rural nu au brad la Crăciunul din acelaşi an, în timp ce peste 50% dintre acestea au avut un brad împodobit sărăcăcios. De menționat este faptul că doar două din zece familii (20%) au avut anul trecut bradul pe care şi l-au dorit.
În ceea ce privește factorul de stres, studiul realizat arată că peste jumătate dintre părinţi spun că perioada Crăciunului este una stresantă pentru ei, aproape trei sferturi (74%) fiind preocupaţi de lipsa banilor.
Ce cadouri ar alege românii de sărbători
Referitor la motivele generatoare de stres, potrivit sursei citate, 30% din totalul respondenţilor afirmă că sunt stresaţi pentru că le este ruşine că nu pot asigura familiei cele necesare, la rândul lor 14% susțin că pentru că se simt stresați pentru că nu cu ce încălzi casa, 10% deoarece nu ştiu dacă vor avea bani pentru mâncare şi tot 10% fiindcă nu au haine de iarnă.
Cadourile diferă și ele. Studiul realizat arată că în jur de 70% dintre respondenţi ar alege un cadou care să acopere o necesitate de bază (alimente, haine, încălţăminte). Pe de altă parte, mai puţin de 30% ar alege un cadou care să-l bucure pe copil, chiar dacă nu este o necesitate de bază.
De menționat este faptul că World Vision România, realizatorul studiului, este o organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, ce pune în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.
Totodată, Organizaţia face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări. În 30 de ani de prezenţă în România a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.