Gartner a intervievat 510 de utilizatori prin intermediul unui sondaj online, din SUA, Marea Britanie şi Australia pentru a obţine o mai bună înţelegere a modului în care cei care au adoptat printre primii tabletele media folosesc dispozitivele de conectare. Respondenţii sunt deţinătorii unei tablete şi a cel puţin două alte dispozitive conectate.
Cei care au tablete le folosesc în special pentru a verifica emailul (81%), pentru a citi ştirile (69%), pentru a vedea cum va fi vremea (63%), pentru social networking (62%) şi jocuri (60%).
“Studiul ne-a arătat că jumătate dintre cei care deţin o tabletă preferă să citească ziare, reviste şi cărţi pe un ecran decât pe hârtie”, a declarat Carolina Milanesi, vicepreşedinte pe segmentul de cercetare la Gartner.
Cei de la Gartner au mai aflat că prinicipalul criteriu în achiziţia unei tablete este forma acesteia. Cei care şi-au cumpărat o tabletă au spus că o preferă PC-ului deoarece are dimensiuni mici, este portabilă şi uşoară. Conform studiului, 45% dintre cei chestionaţi au declarat că nu împart tableta cu nimeni. Se confirmă astfel faptul că tableta este un gadget personal, la fel ca telefonul mobil.
Studiul a mai arătat că bărbaţii îşi cumpără tabletele, în schimb femeile le primesc drept cadou.