Acest fapt nu vine ca o surpriză, de vreme ce folosirea securității biometrice (printre care amprenta digitală sau scanarea irisului) este o metoda mult mai sigură, care elimină dezavantajul de a memora o parolă. Cu toate acestea, în timp ce 92% dintre profesioniștii din domeniul bancar vor să adopte tehnologia biometrică, punerea ei în practică întârzie și numai 36% dintre directorii executivi din domeniu consideră că au experiența necesară în livrarea unor astfel de tehnologii.
Pentru a veni în întâmpinarea acestei provocări, Mastercard și Departamentul de Științe Informatice al Universității din Oxford și-au unit forțele pentru explorarea acestei tehnologii care avansează foarte repede și a dezvoltării unor direcții de lucru care să vină în sprijinul băncilor, astfel încât acestea să înțeleagă rolul tehnologiei biometrice.
Având în vedere faptul că vânzările globale de smartphone-uri sunt așteptate să crească cu 400 de miliarde de dolari în anul următor, oamenii de pe întreg mapamondul vor avea acces la tehnologia care să facă posibilă plata biometrică. Prin intermediul unor iniţiative precum colaborarea cu Universitatea din Oxford, Mastercard își accelerează propriul rol de inovator și de companie responsabilă cu propagarea soluțiilor de plată biometrice pe telefon în domeniul serviciilor financiare.
Potrivit studiului efectuat de Mastercard și Universitatea din Oxford, cei 5 factori care facilitează adoptarea tehnologiei biometrice în serviciile financiare sunt:
Performanța – combinarea unui algoritm cu o rata scăzută de eroare cu un dispozitiv de autentificare a identităţii;
Utilizarea – dezvoltarea unei experiențe de plată care să ofere încredere și siguranță, rămânând în același timp atractivă chiar și pentru utilizatorii reticenţi la inovaţii tehnologice;
Interoperabilitatea – asigurați-vă că soluțiile tehnologice vor putea fi operabile și de pe alte dispozitive, folosind o varietate de metode (identificarea irisului, a vocii, a amprentelor);
Securitatea – reduceţi la minimum riscurile, asigurându-vă că datele biometrice nu pot fi decriptate și că ele nu părăsesc dispozitivul utilizatorului;
Confidențialitatea – folosiți tehnologii de ultima oră pentru a oferi confidențialitate și anonimitate chiar și în cazul unor tehnologii de autentificare.