Economia europeana va castiga 1,4 miliarde de euro de pe urma Campionatului
European de Fotbal din 2008, arata un studiu comandat de MasterCard, unul
dintre sponsorii oficiali ai evenimentului.

Potrivit studiului, impactul pozitiv se va simti la nivel local, national si
international. De asemenea, studiul MasterCard indica o crestere privind numarul
de bilete vandute, a calatoriilor, cresteri privind vanzarea de mancare si bauturi,
cresteri ale veniturilor ca urmare a sponsorizarilor, a publicitatii si utilizarii
serviciilor de telecomunicatii si noilor canale media.

Simon Chadwick, fondator si director al Birkbeck Sport Business Centre si
profesor la Sport Business Strategy si Marketing, Universitatea Coventry,
totodata unul din supraveghetorii studiului, estimeaza ca fiecare meci jucat la
EURO 2008 poate valora in medie 42 milioane de euro. Castigul va fi impartit de
economiile nationale ale celor doua tari care disputa partida respectiva, dar
si de gazdele campionatului Austria
si Elvetia. Potrivit lui Chadwick, ele mai rentabile meciuri pot genera castiguri
de aproape 49-56 milioane de euro.

Chadwick preconizeaza ca meciurile de top, care vor avea cel mai mare impact
economic vor fi Germania vs Italia, Germania vs Franta si Germania vs Olanda,
in cazul in care aceste meciuri vor avea loc pe parcursul competitiei.

MasterCard Europe administreaza afacerea MasterCard Worldwide in Europa.
Avand sediul central in Waterloo, Belgia, MasterCard Europe este prezenta in 51
de tari europene, organizate administrativ in trei zone care includ Zona Unica
de Plata Euro (SEPA), pietele mature si pietele aflate in dezvoltare din
Europa.

Sursa: MasterCard

Data: 3 Decembrie 2007