Producătorii auto deja pregătesc schimbările majore din uzine necesare pentru scoaterea progresivă din producție a motoarelor diesel. Analiștii AlixPartners estimează că vânzările de mașini cu motoare alimentate cu motorină vor scădea de la circa 50% din piață în prezent până la doar 9% în 2030. Această schimbare drastică de direcție este cauzată de reglementările europene care îi obligă pe constructori să se bazeze pe electrificarea mașinilor pentru a atinge limitele de emisii poluante impuse.
„Electrificarea grupurilor propulsoare este necesară pentru a îndeplini standardele tot mai stricte referitoare la emisii, iar dieselurile vor plăti prețul cel mai mare. Asta va însemna provocări uriașe pentru constructorii de mașini și furnizori, aceștia fiind obligați să își modifice fluxurile de producție”, a declarat Stefano Aversa, vicepreședintele AlixPartners.
Compania de consultanță se așteaptă ca până numărul de uzine care prduc motoare diesel și cu benzină să scadă de la 62 în acest an până la 55 în 2022. În același timp, uzinele care vor produce motoare electrice și sisteme hibride benzină- electric vor crește de la 26 până la 44 în 2022.
Costurile modificărilor necesare pentru trecerea uzinelor de la producția de motoare convenționale la cele electrice vor și și ele majore, mulți producători preferând să reconstruiască totul de la zero. Va și un avantaj: costurile necesare pentru construirea unei uzine care produce anual circa 400.000 de motoare diesel sunt de aproximativ 500 de milioane de euro, în timp ce pentru o fabrică producătoare de motoare electrice acestea se ridică la doar 50 de milioane de euro. În plus, ampreta pe sol și costurile cu forța de muncă vor fi mult mai reduse.