Încrederea consumatorilor persistă la nivel global și în al treilea trimestru al acestui an, arată studiul "Global Consumer Confidence Index", realizat de compania de cercetare de piață Nielsen. Aproape 64% din consumatorii intervievați cred că acesta nu este un moment bun pentru a face cheltuieli
Indexul încrederii consumatorilor în economie s-a situat la nivelul 88 în al treilea trimestru al acestui an, în scădere cu un punct fața de trimestrul anterior. Orice valoare sub 100 înseamnă că oamenii sunt pesimiști în legătură cu următoarele patru luni. Întrebați care ar fi cumpărăturile la care ar renunta în primul rând, consumatorii au declarat că ar renunța la îmbrăcăminte, la mesele în oraș, la electrocasnice și la electronice.
Printre preocupările cele mai mari la nivel mondial, se numără siguranța locului de muncă și păstrarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională. În mod particular, europenii mai sunt îngrijorați de facturile tot mai mari, nord-americanii de datorii, sud-americanii de rata criminalității și de situația economcă din tările lor, iar africanii de stabilitatea politică.
Unul din trei nord-americani a declarat că nu dispune de numerar pentru a face cheltuieli suplimentare, în afara celor strict necesare, iar unul din cinci europeni nu dispune de bani pentru cheltuieli suplimentare.
Consumatorii din Zona Euro au cel mai slab moral în prezent, cu precădere în Franța, iar cei mai pesimiști cetățeni UE sunt ungurii, arată studiul Nielsen. Consumatorii români au unul dintre cei mai reduși indici de încredere în economie (49) din Europa, mult sub medie, care este de 74 de puncte. Un nivel mai mare de încredere a consumatorilor s-a înregistrat pe piețele emergente, cum ar fi Brazilia și în statele arabe bogate, precum Arabia Saudită.
Studiul Nielsen a fost realizat in luna august, pe un esantion de 28.000 de consumatori din 56 de țări.