Tot mai mulți români decid ce mezeluri sau lactate cumpără când ajung în fața raftului din magazin. Promoțiile influențează decizia, jumătate dintre cumpărători renunțând la opțiunea inițială pentru a achiziționa produsul la ofertă, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown privind preferințele de consum ale românilor.
În cazul mezelurilor, 63% dintre respondenți au arătat că decizia privind marca aleasă au luat-o în fața raftului. Tot în magazin au decis ce fel de smântână vor cumpăra 51% dintre intervievați. Românii sunt ceva mai deciși în privința mărcii când vine vorba despre lapte sau iaurt, decizia fiind luată la raft de 48,3%, respectiv 42,4% dintre respondenți.
”Tendința s-a schimbat în ultimii ani. Dacă în 2009 decideau în magazin ce mezeluri să cumpere 58% dintre respondenți, acum s-a ajuns ca 63% dintre aceștia să aleagă marca în fața raftului”, a spus reprezentantul Daedalus, Lucia Ciucă.
Ea a precizat că o influență importantă o au promoțiile, aproape 60% dintre femeile intervievate spunând că au cumpărat un produs pe care nu intenționa să-l cumpere, doar pentru că era la promoție. Aproape 50% dintre bărbații chestionați au procedat identic. ”În general decizia este influențată de promoții”, a spus Ciucă.
Potrivit studiului, peste 60% dintre intervievați au spus că au consumat mezeluri în ultima săptămână, 50% dintre ei au consumat lapte, iar iaurtul și smântâna au fost preferate de 40% dintre respondenți. Bărbații preferă mezelurile, iar femeile lactatele, mai rezultă din studiul efectuat pe o mie de respondenți.