”Piața comerțului online din România este în continuă creștere. Pentru anul 2017, estimăm că ne îndreptăm spre o valoare de 2,3 – 2,4 miliarde de euro doar în e-tail. Analizăm periodic proiecte noi în cadrul competiției GPeC și interacționăm în mod continuu cu reprezentanți ai magazinelor online de la noi. Astfel, vedem o creștere vertiginoasă a numărului de magazine online în categorii precum Beauty (cosmetice, parfumuri), home & deco sau articole pentru copii”, menționează Andrei Radu, Fondator GPeC.
Tot potrivit datelor din raportul realizat în această toamnă de către eCommerce Foundation, peste 53% dintre clienții ce apelează la serviciile magazinelor online au declarat că social media le influențează în mod direct obiceiurile de consum. Mai mult, pentru europeni, Facebook este și rămâne principala platformă online de comunicare și interacțiune cu magazinele online, cu un procent covârșitor de peste 85%.
”Magazinele online locale trebuie să își organizeze bine ofertele, prezentarea lor în site, campaniile de promovare, cât și procesul de achziție sau de retur. Este imprtant să învețe cum să comunice cu cei pe care îi vizează și ce mesaje să folosească în funcție de canalul de comunicare, ofertele comerciale sau perioada din an. Pentru 42% dintre utilizatori, principala barieră de a achiziționa produse online este încrederea și experiența mai puțin plăcută avută pe site. Astfel, prin participarea la evenimente valoroase, prin alocarea de fonduri în mod eficient în campanii de promovare și având o relație bună cu partenerii comerciali, putem crește, împreună, piața de eCommerce din România”, continuă Andrei Radu.
Cele mai importante lecții din segmentul de eCommerce, atât din piața locală cât și cea regională, vor fi prezentate în cadrul GPeC SUMMIT, cel mai mare eveniment de comerț electronic, care se va desfășura pe 14-15 noiembrie 2017, la București. Invitații GPeC vor atinge subiecte din domenii precum digital marketing, optimizarea ratei de conversie și content marketing.