La finele lui 2007, Bucureştiul avea aproximativ 6.500 camere de cazare, un număr insuficient pentru cererea de pe piaţă din acea perioadă, ceea ce îl cataloga ca fiind o destinaţie scumpă în comparaţie cu alte capitale europene, mai ales din punct de vedere al raportului preţ-calitate.
De exemplu, un hotel de 3 stele din centru, fără restaurant sau facilităţi de tip SPA, vindea o cameră single la un tarif mediu de 90-100 euro/noapte, oferind doar cazare şi mic dejun. Acelaşi hotel vinde acum camera cu 45-50 euro/noapte.
Criza economică a zdruncinat şi piaţa hotelieră. Cererea de pe piaţă, în special cea de pe segmentul corporate, s-a diminuat drastic, sub amprenta reducerilor bugetelor de călătorie, traininguri sau team-buildinguri. Bucureştiul era o piaţă preponderent de bussiness.
Un număr mare de hoteluri s-au bazat prea mult pe acest segment. Din păcate, criza i-a luat prin surprindere, golul lăsat de efectele acesteia fiind greu de suplinit, mai arată studiul. Lipsa de pregătire profesională a personalului hotelier de la toate nivelurile este identificată în studiu, de asemenea, ca o cauză a declinului pieţei hoteliere bucureştene.
Criza a creat o panică uriaşă printre investitorii şi proprietarii de hoteluri, cei mai mulţi cu credite la bancă, astfel că orice strategie, plan sau mod de vânzare s-a redus la ”Vindeţi orice, vindeţi oricum!”. Această direcţie, foarte dăunătoare a dat posibilitatea platformelor on-line de rezervări sau wholesalerilor să pună presiune pe hoteluri, solicitând tarife tot mai mici. Hotelierii au intrat în acest joc periculos, lucru care se reflectă în reducerea cu 50% a ADR-ului (tarifului mediu) în 2011 faţă de 2007.
”Oare dacă noi, hotelierii, nu am fi redus la jumătate tarifele, clienţii nu ar mai fi călătorit? Sau nu se cazau la hoteluri? Greşit! Singuri ne-am redus şansa de a vinde mai bine şi nu ştiu câte din hotelurile actuale vor reuşi să revină la tarife apropiate de cele din 2007, odată ce criza va trece”, consideră Ioan Tudor, directorul unui hotel din Bucureşti.
În pofida acestei situaţii, hotelierii din Bucureşti fac eforturi mari pentru a asigura servicii de calitate. Un studiu realizat în 2011 de portalul www.hotel.info, serviciu de rezervări care acoperă peste 210.000 unităţi de cazare din întreaga lume, plasează Bucureştiul pe locul 17, într-un top mondial al satisfacţiei clienţilor hotelurilor, primele trei poziţii fiind adjudecate de Varşovia, Helsinki şi Tokyo.
În prezent, Bucureştiul are 219 de structuri de cazare (hoteluri, vile, hosteluri, pensiuni, apart-hoteluri). Totodată, Capitala are 11 hoteluri de 5 stele (2.149 camere), 71 de hoteluri de 4 stele (6.532 camere), 100 de hoteluri de 3 stele (3.520 de camere), 27 de hoteluri de doua stele (1.038 camere) şi şapte hoteluri de o stea (352 de camere). În categoria de spaţii de cazare neclasificate (apartamente în regim hotelier), Bucureştiul are 13.741 de spaţii de cazare. (Sursa: Agerpres)
Studiu: Piaţa hotelieră din Bucureşti trece prin momente dificile
20 februarie 2012, 16:39
Ultima modificare în 20 februarie 2012, 18:39
Piaţa hotelieră din Bucureşti înregistrează un trend descrescător, în special pentru unităţile catalogate la 3, 4 şi 5 stele, după o evoluţie în creştere în perioada 2000 - 2007, potrivit unui studiu realizat de Travel Advisor Media.
Etichete: afaceri scadere,
analiza,
hotel
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook