Un studiu realizat de un magazin online de piese auto si accesorii relevă faptul că în medie, pregătirea mașinii pentru vară necesită un buget de 700 de lei, această revizie având un cost mai scăzut decât pregătirea necesară la ieșirea din sezonul rece, care ajunge până la aproximativ 800 de lei. Specialiștii AutoEco.ro recomandă o verificare amănunțită a autovehiculului înainte de a pleca în vacanța de vară, pentru a remedia posibile defecțiuni și a preîntâmpina eventuale probleme generate de un drum lung. 

„Observăm un interes tot mai mare din partea posesorilor de autovehicule în a-și lua măsurile de precauție și a-și asigura tot confortul înainte de a pleca în concediul de vară cu mașina personală, împreună cu familia ori prietenii. De asemenea, pentru că în sezonul estival mașina este folosită cel mai mult față de tot restul anului, aproximativ 40% din kilometri dintr-un an fiind parcurși în cele trei luni de vară, conducătorii auto profită de vizita în service pentru revizia obligatorie înainte de concediu să rezolve și probleme mai vechi, pe care le-au amânat încă de la ieșirea din sezonul rece” , spune Costin Stan, CEO AutoEco.ro. 

Înainte de a pleca în vacanța de vară, oficialii AutoEco.ro le recomandă șoferilor să verifice filtrele și nivelul uleiului de motor, sistemele de suspensie, direcție și de frânare, anvelopele, sistemul de lumini, precum și soluția de climatizare. Este importantă și efectuarea unei diagnoze, folosind un tester specializat, a calculatorului motor și a tuturor sistemelor de siguranță. Este recomandat ca intervalul de revizie a nivelului uleiului de motor să nu depășească 12 luni sau maximum 15.000 km parcurși. Pentru a nu depăși acest interval, este recomadat ca schimbul de ulei de motor și filtre să fie făcut înainte de concediu, dacă măsurătorile arată că gradul de uzură al acestora se apropie de limita maximă de kilometri la care este recomandată revizia.  

Cele mai frecvente probleme care pot apărea la mașinile rulate vara

Înainte de a pleca în concediu cu mașina personală, verificarea sistemului de frânare este extrem de importantă și trebuie realizată într-un service specializat. Șoferii trebuie să țină cont că grosimea plăcuțelor de frână trebuie să fie cât mai mare, mai ales la roțile din față, unde forța de frânare este mai mare și uzura intervine mai rapid. În ceea ce privește discurile de frână, este recomandată schimbarea lor dacă uzura depășește 1 mm pe fiecare față a discului. Specialiștii atrag atenția și asupra verificării stării lichidului de frână, care trebuie înlocuit o dată la doi ani.

 

Șoferii trebuie să acorde importanță crescută și eventualelor scurgeri de lichid ale mașinii : lichidul de frână, cel de servodirecție, antigelul sistemului de răcire al motorului și uleiul de transmisie. Pentru toate acestea este necesară o verificare la un service autorizat încă de la observarea primelor pierderi.

În timpul verii, sistemul de aer condiționat al mașinii poate ceda, dacă nu este întreținut corespunzător, cele mai frecvente probleme fiind cauzate de pierderile de freon și defectarea compresorului. Este necesar ca revizia de vară să includă încărcarea cu freon a sistemului de aer condiționat, precum și igienizarea sistemului de ventilație. 

Înlocuirea filtrului de habitaclu (de polen), care filtrează aerul înainte de intrarea în sistemul de climatizare pentru a fi răcit și/sau distribuit în interiorul autovehiculului, asigură, de asemenea, confort sporit pasagerilor pe durata călătoriei, când vor parcurge o distanța mai mare cu aerul condiționat pornit. 

De asemenea, vara, pot apărea mai multe probleme cu anvelopele, de aceea, înainte de plecare, trebuie verificată presiunea acestora și eventuale deformări și lovituri. Nivelul de uzură al anvelopelor se depistează cu ajutorul indicatorului cu care acestea sunt prevăzute. În cazul în care nivelul indicatorului este depășit, se recomandă înlocuirea lor cu unele noi. Este important ca la temperaturi extreme să fie utilizate anvelope speciale de vară și nu all-season. 

Rularea cu viteză sau parcurgerea unui număr mare de kilometri pe suprafețe accidentate și drumuri greu practicabile favorizează defecțiuni ale sistemului de suspensie. Se recomandă micșorarea vitezei în astfel de condiții și evitarea gropilor. În plus, la rularea cu viteză pe drumuri naționale, în condiții de nisip sau pietriș, și parbrizul poate fi afectat.