STUDIU: Profilul utilizatorilor de internet din România

Cei mai mulţi internauţi români au venituri cuprinse între 1.000 şi 2.000 de lei, manifestă un interes tot mai mare faţă de tehnologie şi educaţie şi utilizează internetul pentru documentare, socializarea pe Facebook, Twitter (ş.a.) şi pentru citirea presei, arată un studiu realizat de Tradeads Interactive.

Studiul a fost realizat pe baza unui chestionar aplicat online pe un eşantion format din 3.314 respondenţi şi arată care sunt obiceiurile românilor în ceea ce priveşte utilizarea internetului.

28,90% dintre utilizatorii de internet din România au venituri cuprinse între 1.000 şi 2.000 de lei, 27,20% au venituri mai mici de 1.000 de lei, 33,70% au între 2.001 şi 5.000 de lei, iar 10,20% au venituri de peste 5.001 lei.

Cele mai spectaculoase creşteri ale interesului utilizatorilor români în raport cu 2010 au fost înregistrate în zona tehnologiei (9,8%), în educaţie (8,6%), în artă, cultură şi societate (6,8%), în shopping (6,4%) şi în sport (5,7%).

68,3% dintre utilizatorii români de internet folosesc serviciul pentru corespondenţă şi mesagerie, 52,5% îl folosesc în documentarea pentru serviciu şi şcoală, 41,9% pentru utilizarea reţelelor de socializare, 41,1% pentru a citi presa, 35,6% pentru descărcarea de muzică sau filme, iar 25,9 pentru a-şi căuta o slujbă.

Mai multe informaţii se găsesc în infograficul alăturat.