Potrivit unui studiu global, realizat de compania Regus, 58% din companiile din toată lumea declară că au experimentat în ultimii doi ani o creştere semnificativă a stresului la locul de muncă.
Cercetarea multinaţională Regus cu privire la indicatorul economic global a presupus intervievarea a peste 11.000 de respondenţi din 13 ţări în legătură cu experienţa lor la locul de muncă în timpuri economice dificile. Potrivit acestuia, majoritatea angajaţilor din întreaga lume au experimentat un nivel crescut de stres, 58% dintre respondenţi declarând că, în cazul lor, acesta a crescut ”mai mult” sau ”mult mai mult” în ultimii doi ani.
De asemenea, studiul Regus a confirmat că, în timpul perioadei de scădere economică, angajaţii sunt stresaţi mai mult de anumiţi factori, precum: concentrarea crescută pe profitabilitate, concentrarea crescută pe veniturile trimestriale din vânzări, lipsa unui sprijin administrativ optim, competiţia agresivă din partea colegilor, riscul de a rămâne fără loc de muncă/eşecul afacerii, presiunea din partea clienţilor pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi pierderea unor angajaţi buni.
Românii, afectaţi de nesiguranţa jobului
În timp ce respondenţi din 11 ţări, dintr-un total de 13, au identificat „concentrarea crescută pe profitabilitate” ca fiind principala cauză a stresului de la serviciu, generatorul principal de stres în Anglia, spre exemplu, a fost perceput ca fiind ”riscul de a rămâne fără loc de muncă/eşecul afacerii”.
Conform studiului, condiţii de lucru stresante există peste tot, inclusiv în România.
“Există peste tot presiuni asupra forţei de muncă, presiuni care îşi fac simţită prezenţa şi în România, atât în sectorul public, cât şi în cel privat. Este de înţeles faptul că angajaţii români sunt afectaţi de nesiguranţa locului de muncă, de reducerea salariilor şi creşterea volumului de lucru, pe măsură ce au loc noi disponibilizări, acestea fiind doar câteva dintre cauzele care determină instaurarea unui nivel de stres ridicat la serviciu”, a declarat Garry Gürtler, Director Regional Regus pentru Europa Centrală şi de Est.
Angajaţii din companiile mari sunt mai stresaţi
Dimensiunea companiei este un alt factor ce a avut influenţă asupra înregistrării unui nivel de stres crescut în ultimii ani. În acest sens, Regus a descoperit că personalul din companiile mai mari (care numără peste 1.000 de angajaţi) au experimentat o creştere mai mare a nivelului de stres la locul de muncă: 65% dintre angajaţii din companiile mari au raportat un nivel crescut de stres, în comparaţie cu 54%, în cazul IMM-urilor.
Studiul Regus a dezvăluit, de asemenea, că există şi variaţii în ceea ce priveşte sectoarele de activitate, la nivel global, angajaţii din industriile de sănătate şi farmaceutică raportând cea mai mare creştere a nivelului de stres (65%), cei din retail arătând cea mai scăzută creştere (52%).
Stresul angajaţilor, problemă pentru companii
”Stresul în rândul forţei de muncă poate aduce companiilor probleme reale: productivitatea conducerii şi a muncii poate fi serios afectată, precum şi nivelul de motivare, iar conflictul între colegi poate slăbi profesionalismul. Dacă oricare dintre acestea are loc, atunci rezultatele finale comerciale şi financiare ale companiilor vor avea de suferit. Într-o perioadă în care companiile se luptă pentru a se întoarce la o creştere semnificativă, ne putem da seama de ce gestionarea stresului devine o problemă crucială”, a declarat la rândul său Mark Dixon, CEO Regus.
Unul dintre cei mai importanţi factori în reducerea nivelului de stres al angajaţilor constă în ajutarea lor să-şi menţină un echilibru sănătos viaţă-serviciu. Implementând soluţii flexibile în ceea ce priveşte spaţiile de lucru, angajatorii pot oferi angajaţilor posibilitatea de a lucra în întregime sau parţial de acasă, să aibă acces la un birou în locaţii multiple sau să apeleze la facilităţile de muncă, după cum au nevoie.
Regus este lider pe piaţa globală a furnizorilor de soluţii inovative pentru spaţiile de lucru, cu o gamă variată de produse, de la birouri echipate complet la săli de întâlniri profesionale, spaţii de tip lounge şi cea mai extinsă reţea de studiouri de videoconferinţe din lume.