“Reducerea TVA la 9% pentru categoriile FOOD a fost un eveniment aşteptat de toată lumea: consumatori, producători şi retaileri. După aplicarea acestei măsuri au avut loc multe mişcări în piaţă, o primă săptămână care a adus creşteri foarte mari – double digit – pentru unele produse comparând cu perioada precedent, dar şi cea similară a anului trecut”, reiese din studiu.
Preturile au scăzut în medie cu -11% în categoriile monitorizate, retailerii împreună cu producătorii menţinându-şi promisiunea făcută consumatorillor. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preţ în medie cu 15% a produselor a dus la o creştere a volumelor cu aproximativ 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, brânza, băuturile non-alcoolice şi snacksurile.
Price Monitor, un instrument special pentru monitorizarea celui mai important eveniment al anului în piață de FMCG – scăderea TVA. Acesta le permite clienților să analizeze săptămânal, într-un timp foarte scurt modul în care sunt impactate cele mai importante 100 de produse (Food Basket) din cele mai cumpărate categorii de Food dar și impactul direct asupra propriilor produse și ale competiției în comerțul modern.
Price Monitor este un instrument de monitorizare bazat pe datele scanate primite de la cei mai importanți retaileri din comerțul modern (Key Accounts Index). Acesta permite monitorizarea săptămânala a propriilor categorii dar și a unui coș de cumpărături (Food Basket) format din 100 din produsele cele mai vândute ale celor mai importante 30 de categorii din FOOD.
Nielsen N.V. este o companie globală de management al performanței, ce oferă o înțelegere cuprinzătoare a ceea ce consumatorii vizionează și cumpără.