Consumul tot mai mare de pâine din restaurante cre ște în fiecare piața europeană a brutăriei, potrivit unui studiu realizat de compania franceză Ubifrance și prezentat în cadrul unei conferințe privind expoziția Europain 2012 ce va avea loc la Paris în martie anul viitor.
În fiecare an se înregistrează o creștere de 0,3% pe piața europeană a brutăriei, dar acest lucru se datorează restaurantelor care preiau tot mai multe produse congelate. În schimb, tendința este de scădere a pieței micilor producători, care pierd tot mai mult teren”, a declarat Jocelyne Gantois, reprezentantanta organizatorului expoziției Europain.
Sectorul de brutărie la nivelul Uniunii Europene se cifrează la 39 milioane tone, din care pâinea reprezintă 82%, panificația 9%, iar patiseria 9%. În ceea ce privește tehnologia, produsele proaspete reprezintă 71% din total, cele preambalate cu conservare de lungă durată 26%, iar preambalatele congelate 3%.
Potrivit studiului, când vine vorba despre consumul de pâine la nivel european, cel mai mare consum pe cap de locuitor se înregistrează în Turcia, unde se consumă anual 150 kilograme de persoană. România se clasează pe locul doi, cu 97 kilograme pe personaă, iar Cipru pe a treia poziție cu 74 kilograme de persoană.Fiecare francez mănâncă anual 57 kilograme de pâine, la fel și un german. În schimb, britanicii sunt mai puțin amatori de pâine, ei consumând doar 14 kilograme pe an.În medie, un european consumă 61,5 kilograme de pâine pe an.