Revolut, super-aplicația cu peste 25 de milioane de clienți la nivel global, din care 2,5 milioane în România, a vrut să afle care sunt planurile europenilor în materia de bugete personale și familiale în perioada sărbătorilor de iarnă și ce instrumente financiare iau în calcul în 2023. În acest scop, a derulat un studiu alături de compania Dynata în 7 piețe europene, iar 7.027 de respondenți, din care 1.000 de români, au răspuns la chestionar, se arată într-un comunicat de presă remis de Revolut.

6 europeni din 10 vor petrece sărbătorile alături de familie

Consumatorii europeni sunt gata să întâmpine sărbătorile de iarnă cu pragmatism și cu decizii practice, deoarece situația economică îi face să oscileze între teama că puterea lor de cumpărare se va eroda și mai mult și dorința de a se bucura din plin de momentele de sărbătoare ale noii normalități post-pandemice. Așa cum arată studiul Revolut și Dynata, Crăciunul 2022 este mai mult despre a fi prezent decât despre a fi darnic.

6 europeni din 10 declară că îl vor aștepta pe Moș Crăciun acasă și vor petrece alături de familie, în loc să călătorească pentru a-și vizita rudele, prietenii sau pentru a descoperi locuri noi. 36% dintre români spun, de asemenea, că sigur nu vor călători de Crăciun, în timp ce 64% manifestă o mai mare mobilitate. De altfel, românii sunt europenii în rândul cărora s-au întâlnit cele mai multe răspunsuri în favoarea călătoriilor, spre deosebire de lituanieni, de exemplu, care au cel mai mic procent la răspunsurile favorabile mobilității de Crăciun (31%), a mai remarcat sursa citată.

La nivel european, preferința pentru călătorii este mai mult o chestiune legată de vârstă (14% dintre respondenții din segmentul de vârstă 25-34 de ani) sau o trăsătură culturală. Respondenții din România, Italia și Franța au confirmat, într-o proporție mai mare decât cei din Regatul Unit, Polonia, Germania sau Lituania că intenționează sau își doresc să călătorească de Crăciun.

Care sunt beneficiile aplicației Revolut

În decembrie 2021, suma medie a cheltuielilor cu serviciile turistice realizate de un client român a fost de 193 de euro/utilizator, cel mai mare buget individual, în condițiile în care cea mai mare parte a statelor aplicau restricții de călătorie din cauza pandemiei de COVID-19. Alte două categorii de buget care au înregistrat sume medii/ client importante, în decembrie 2021, au fost divertismentul (186 de euro/ client) și cheltuielile generale (156 de euro/ client).

Vestea bună este că, în cazul unei decizii de ultim moment de a face o vacanță în deplasare, Revolut le oferă clienților un produs versatil și la îndemână pentru a-și rezerva cazarea, Sejururi. Aplicația Revolut pune la dispoziția turiștilor o listă de sute de mii de proprietăți care pot fi rezervate, la nivel mondial, iar clienții pot beneficia și de cashback de 3-10% din valoarea cazării, în funcție de planul deținut, se arată în comunicatul Revolut.

6 europeni din 10 declară că vor face tot ce se poate să rămână în limitele bugetului anticipat

În privința bugetelor planificate pentru Crăciun, cei mai mulți europeni se tem că majorările de prețuri îi vor împiedica să se bucure cum își doresc de sărbătorile de iarnă. 6 europeni din 10 declară că vor face tot ce se poate să rămână în limitele bugetului anticipat pentru acest sezon, în timp ce un sfert dintre respondenți recunosc că au făcut economii din timp pentru a avea bani de cadouri. Cei mai tineri au fost mai prevăzători și au strâns din timp bani (34% dintre respondenții cu vârste între 18-24 de ani), dar iau în calcul și cadourile handmade (16%) mai mult decât alte segmente de vârste.

În România, majoritatea respondenților consideră că se vor încadra în bugetul estimat cu toate cadourile (76%), în timp ce doar 20% au pus bani deoparte special pentru acest moment al anului. Mai degrabă, românii iau în calcul voucherele (7%) decât cadourile realizate chiar de ei (6%). Locuitorii din sud-estul țării par a fi cei mai prevăzători: 25% au economisit pentru sezonul cadourilor și, de asemenea, cei din Generația Z (18-24 de ani, 28%).