Un studiu realizat în luna mai 2019 de către PayPoint România arată că plățile în numerar continuă să fie considerate a fi cele mai sigure de către români și mai mult de jumătate din ei preferă să plătească prin această metodă facturile de utilități.
PayPoint România a realizat un studiu de piață în ceea ce privește comportamentul românilor raportat la plata facturilor. Plățile în numerar continuă să fie considerate a fi cele mai sigure de către români și mai mult de jumătate din ei preferă să plătească prin această metodă facturile de utilități.
Când vine vorba de utilități, 7 din 10 români obișnuiesc să le plătească personal și achită cel puțin o factură prin intermediul sistemului electronic PayPoint. 3 din 10 respondenți care au utilizat un sistem electronic de plată în ultimele 3 luni asociază dispozitivul electronic folosit cu PayPoint.
”Comportamentul financiar al consumatorului rămâne fidel noțiunilor de siguranță, proximitate și ușurință în utilizare ce definesc sistemul de plăți PayPoint, și ne bucură să observăm că utilizatorii noștri aleg să folosească sistemul Paypoint cu recurență lunară. În magazinele partenere PayPoint din apropierea locuinței, plățile sunt efectuate rapid și în siguranță, fiind de asemenea locul în care consumatorii își fac o parte din cumpărăturile zilnice necesare”, declară Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint România.
Consumatorii PayPoint își plătesc facturile la electricitate în proporție de 90% prin sistemul de plată asistată, la telecomunicații în proporție de 84%, la gaz în proporție de 55% și la apă în proporție de 50%.
Asocierea de mențiuni spontane rămâne constantă: 3 din 10 persoane care au utilizat un sistem electronic de plată în ultimele 3 luni asociază spontan dispozitivul electronic cu PayPoint.
În ceea ce privește direcțiile de cheltuire a banilor din gospodărie, acestea înregistrează o alocare după cum urmează:
În ultimele 3 luni, 5 din 10 români au folosit plata asistată, 4 din 10 români au făcut plata online și 3 din 10 români au plătit direct furnizorului. Plățile prin intermediul ATM sau Roboțel s-au clasat printre metodele mai puțin preferate de români (~20%).
Când primesc salariul, 20% dintre români retrag toată suma din cont și fac plăți în numerar, în timp ce 49% dintre români retrag doar o parte din suma din cont, cu care efectuează plăți în numerar. 27% dintre români fac plăți doar cu cardul și 5% dintre români nu primesc salariul/bani pe card.
9 din 10 români consideră că cel mai important criteriu luat în considerare la efectuarea plăților este securitatea tranzacției, urmat de lipsa comisioanelor, rapiditatea operării tranzacției și timpul scurt de așteptare.
În concluzie, românii își aleg metodele de plată pe baza a doi factori externi: obiceiurile de plată ale comunității din care fac parte și oportunitățile pe care le identifică în apropierea locuinței sau a locului de muncă.
Studiul a fost efectuat în luna mai 2019, de PayPoint România. Au fost intervievați 1005 români cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din mediul rural și urban, din toate categoriile sociale și financiare. Întreg studiul poate fi descărcat de aici.