La Studiul de audiență al blogurilor românești 2015 (SABR 2015) au participat în 2014 8800 respondenți (8.804) pe un număr de 56 de bloguri reprezentând 12 categorii tematice: bloguri personale, bloguri ale vedetelor, bloguri despre media, bloguri culinare, bloguri despre tehnologie, bloguri de bricolaj, bloguri de mămici, bloguri de turism, bloguri feminine, bloguri de modă și frumusețe, bloguri de adolescenți/tineret, bloguri de cultură urbană.
Studiul de audiență al blogurilor românești 2015 (SABR 2015) a crescut în participare, de la 40 de bloguri în ediția anterioară la 56 în ediția curentă, însă, ca și la ediția anterioară, caracterul acestuia va deveni permanent, așa încât pe parcursul anului 2015 i se vor adăuga și alte bloguri participante din toate cele 15 categorii de bloguri care derulează campanii publicitare în România. Este cea de-a patra ediție a studiului, dupa edițiile din 2008-2009, 2010-2011 și 2012-2013.
Studiul de audiență al blogurilor românești 2015 (SABR 2015) desfășurat de STANDOUT în a doua jumătate a anului 2014 arată că aproape trei sferturi din cititorii principalelor bloguri românești au cumparat produse și servicii la recomandarea blogurilor pe care le citesc. (67,19%, în ușoară creștere față de 63,1% la ediția anterioară)
De asemenea, 77.64% dintre cititorii blogurilor şi-au schimbat sau şi-au întărit cel puţin o dată părerea despre un produs, un serviciu, sau o companie în urma citirii unor păreri ale bloggerilor despre acestea. Și această cifră e în creștere față de ediția anterioară a studiului, când era 70,6%.
"Multe bloguri care au crescut în ultimii ani și în audiență și în efervescența comunității și-au construit, prin păreri argumentate și recomandări potrivite, un capital de încredere în rândul cititorilor, esențial pentru a putea derula cu succes campanii.", a declarat Ionuț Oprea, director general al agenției STANDOUT.
STANDOUT va prezenta, pe parcursul anului 2015 și caracteristicile specifice ale audienței fiecăreia din cele 15 categorii de bloguri care derulează campanii publicitare în România, precum și rezultate individuale ale blogurilor participante.
Studiul STANDOUT arată că audiența blogurilor în România este compusă în principal din persoane tinere, cu venituri peste medie și cu studii superioare. 75% au sub 40 de ani, 83,5% dintre cititorii blogurilor au studii superioare iar 55,4% câștigă peste 2000RON/lună, dintre care 13,2% câștigă peste 6000RON/lună.
Mai mult, aceștia sunt utilizatori activi de internet cu conturi pe rețelele sociale (87,7% pe Facebook, 41,1% pe Google+, 28,45% pe YouTube, 20,46% pe Twitter) care aduc în discuție în grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (97,4% cu 37,3% din ei des și foarte des) și li se cere părerea în grupurile de prieteni (66,8% des și foarte des).
Referitor la poziţia lor ierarhică, cei mai mulţi au o funcție de middle management (18,3%), 15,6% sunt freelanceri sau parteneri într-un business, 7,3% dețin o funcție de upper management iar 9% dintre cititorii blogurilor sunt studenți.
Studiul derulat de STANDOUT arată și că cititorii blogurilor sunt în mare proporție cititori fideli, 91% dintre cititori accesând blogurile preferate cel puțin o dată pe săptămână.