Peste 70% dintre consumatorii de print foto din România aleg imprimarea imaginilor la dimensiuni medii şi mari, iar majoritatea consumatorilor păstrează fotografiile pe suporturi de memorie, printul foto începând să reprezinte o nevoie din ce în ce mai sporadică. România se aliniază, astfel, tendinţei mondiale de restrângere a minilab-urilor, printurile foto, în cantităţi mai mici, realizându-se pe imprimantele domestice, potrivit unei cercetări privind piaţa românească de servicii de print foto, desfăşurată online de MyPoster.
Dacă, înaintea erei digitale, consumatorii preferau formatele 9×13 sau 10×15 cm pentru tipărirea fotografiilor, astăzi publicul se îndreaptă spre formate de dimensiuni mai mari. Doi români din trei ar prefera să cheltuiască o sută de lei pentru o fotografie mare, înrămată, în detrimentul mai multor poze de dimensiuni mici.
Deşi majoritatea clienţilor de servicii de print sunt mulţumiţi şi fidelizaţi de furnizorul lor actual, mai mult de jumătate ar fi dispuşi să îl schimbe, dacă un altul le-ar oferi discounturi sau bonusuri. Atunci când aleg un furnizor de print, consumatorii sunt influenţati de opinia general favorabilă despre un anumit furnizor de pe piaţă, dar experienţa personală contează determinant. De asemenea, media are o putere de convingere mai mare decât alte surse de informare: un articol favorabil într-o publicaţie respectată, de specialitate, este pe locul 1 la sursele de conversie.
Cercetarea s-a desfăşurat în mediul online, în perioada martie – aprilie 2012, pe un eşantion de 418 respondenţi, în mare majoritate fotografi amatori şi profesionişti. Acesta va fi reluat anual pentru a sesiza transformările care pot surveni în timp.